A 4-7-8 technika gondoskodik arról, hogy könnyebben el tudjunk aludni!

A 4-7-8 technika gondoskodik arról, hogy könnyebben el tudjunk aludni!

Ha valaki elalvási problémákkal küzd, vagy éjszaka gyakran felébred, és zaklatottan fekszik az ágyban, az alábbi technikát mindenképp próbálja ki. Nincs több kudarcba fulladt bárányszámolgatás, ez a módszer meghozza a kívánt eredményt!

A 4-7-8 technika gondoskodik arról, hogy könnyebben el tudjunk aludni!

A módszert dr. Andrew Weil, a kaliforniai egyetem igazgatója fejlesztette ki. A 4-7-8 technika nagyon egyszerű, alig 1 perc szükséges ahhoz, hogy segítségével álomba szenderüljünk.

Nézzük, mit kell tennünk?

1. lépés: lélegezzünk mélyeket 4 másodpercig az orrunkon át

2. lépés: tartsuk a levegőt bent 7 másodpercig

3. lépés: fújjuk ki az összes levegőt, 8 másodperc alatt

A gyakorlatot ismételjük meg háromszor egymás után. Fontos, hogy közben próbáljuk meg relaxálni is, ne agyaljunk azon, hogy vajon, hogy fogunk elaludni. A módszer működik, nem kell stresszelnünk, hogy hogyan fogunk elaludni, hiszen ezzel csak akadályozzuk a dolgot.

Andrew Weil szerint ez a módszer sokkal hatékonyabb, mint a nyugtató- és altató orvosságok, sőt nem rendelkezik mellékhatásokkal sem. Az első hónapban mindössze négyszer végezhetjük ezt a gyakorlatot egy nap, ha már egy kicsit hozzászoktunk, akkor akár nyolc alkalommal is gyakorolhatjuk.

A szakember szerint nem csak álmatlanság, hanem stressz, és szorongás ellen is ajánlott ez az egyszerű módszer. Ha feszültek vagyunk, vagy nem tudunk elaludni, lélegezzünk a fent leírtak szerint.




Nincs hozzászólás

Írj választ