A tudósok elmagyarázzák, hogyan teszi tönkre a stressz a memóriádat (és 5 módszer, hogyan nyerd vissza)!

0
1022

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Az emberi agy egy bámulatos szerkezet, és annyira bonyolult a működése, hogy még az orvostudomány sem térképezte fel az összes funkcióját, működési rendszerét.

A tudósok elmagyarázzák, hogyan teszi tönkre a stressz a memóriádat (és 5 módszer, hogyan nyerd vissza)!

Sajnos az agy is képes megbetegedni, nehezen tűri például az állandó stresszt, hiszen ilyenkor nagyon sok energiát képes felemészteni. És ebben az állapotban megemelkedik a kortizol stresszhormon szintje, amely nem tesz jót a hippocampusban lévő idegsejteknek, amelyek a hosszútávú memóriáért felelősek.

Ma már több tudományos kutatás is szól arról, hogy a krónikus stressz hatására az agysejtek korábban elöregednek, így az illető szenilisebb, labilisabb lesz szellemileg.

Most lássunk 5 hatékony módszert, amellyel megfékezhető a memória romlása!

1. Fogyassz agyserkentő élelmiszereket

Főként halféléket érdemes enned, amelyek tele vannak Omega-3 zsírsavakkal. A dió is remek táplálék az agy számára, de a gabonapelyhek és több zöldség is, amilyen a brokkoli, is erősíti az agysejteket.

2. Meditálj

Az agyat is időnként meg kell tisztítani a negatív gondolatoktól. Erre a legjobb módszer a meditáció, és ma már a Harvard és a Stanford egyetemeken is kialakítottak meditációs szobákat, mert felismerték a tanulásban játszott hasznát.

3. Alkalmazd az ismétlést

Több tanulmány is szól arról, hogy ha valamit folyamatosan ismételgetsz, akkor az kódszerűen beépül az agyadba, és ezzel erősíted a memóriaképességedet.

4. Koncentrálj erősebben

Ha bizonyos dologra képes vagy több percen, akár órán keresztül koncentrálni, és nem gondolni másra, akkor ez jót tesz az agyműködésednek. Gyakorold minél többször ezt a módszert, és a memóriád javulni fog.

5. Mozgás

A szaladás, úszás, kerékpározás jó hatással van az agyműködésre is, nemcsak az izomzatra, csontozatra. Jobb lesz a közérzeted, a vérkeringésed is felgyorsul, így az agyad is számtalan jótékony nyomelemhez, vitaminhoz jut, így támogatva az agyi idegsejtek működését.

MEGOSZTÁS



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!