Ünnepek utáni depresszió: Mit jelent és hogyan küzdhetjük le!

0
566

Az ünnepek után mindig egy kicsit nehezünkre esik visszazökkenni a való világba. A hosszú szünet után hirtelen újra szembesülnünk kell a hétköznapi teendőkkel, vége a lazításnak, és minden folytatódik ott, ahol abbamaradt. Ráadásul ilyenkor egy kicsit az új év kezdete is bekavar a hangulatunkba.

Fotó: Pixabay.com

Mit tehetünk, hogy ne érezzük magunkon az új év negatív nyomását, hogy hangulatunk ne ingadozzon, bizakodóak, és optimisták legyünk?

Az első és legfontosabb dolog, hogy, ha szembesülünk az ünnepek utáni depresszióval, fogadjuk el. Ne érezzük úgy, hogy velünk van a baj, hiszen ez ilyenkor egy természetesnek mondható állapot. Mikor tudatosítottuk, hogy “ez van”, próbáljunk meg mindent megtenni annak érdekében, hogy újra felfedezhessük az élet szépségét.

1. Feküdjünk le korán, és reggel keljünk korán. Élvezzük a napfény minden pillanatát.

2. Töltsünk minél több időt a friss levegő, mozogjunk, sétáljunk.

3. Nézegessünk nyaralási képeket, készítsünk egy albumot, és rendszerezzük őket.

4. Tervezzük meg a következő szünidőt. Ez egy jó ok arra, hogy találkozzunk a barátainkkal, egyeztessük, hogy melyik szállodába fogunk menni, és mit fogunk csinálni. A tervezés örömmel tölt fel.

5. Táplálkozzunk egészségesen, fogyasszunk egészséges zsírokat, magvakat, gyümölcsöket, zöldségeket. Igyunk naponta két liter vizet.

6. Ne hagyjuk, hogy a melankolikus hangulat rátelepedjen a hétköznapjainkra. Ne gondolkozzunk, elmélkedjünk azon, hogy miért van rossz hangulatunk, inkább foglaljuk le magunk. A boldog emberek legnagyobb titka, hogy a jelenben élnek, mindig a jelen pillanatot értékelik, hiszen ez megismételhetetlen.

7. Tegyünk rendet a házban, az udvaron, a teraszon. Utána jóleső érzés fog átjárni.

8. Olvassunk, és nézzünk szép filmeket.

9. Kifestősözzünk, rajzoljunk, színezzünk, készítsünk mandalát. Közben pedig hallgassunk valami nyugtató, meditatív zenét, és gyújtsunk meg egy gyertyát.

10. Az ünnepek utáni depresszió egy múló, és többnyire természetes érzés. Nagyjából egy hét alatt el is múlik. Azonban, ha hosszú időn keresztül szenvedünk a depressziótól, érdemes felkeresni egy szakembert.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Írd be a neved