Egy specialista most elmagyarázza, hogy miért jó, ha a nyers zöldségsaláta közé főtt tojás is kerül!

0
2554

A nyersen fogyasztott zöldségek nagyon egészségesek, ezért egyre népszerűbbek a saláták, amelyek többféle zöldségből, fűszerből és öntetből állnak össze. És még lenne egy fontos táplálék, amely nagyon hasznos egy ilyen nyers zöldséges finomságba, ami nem mást mint a főtt tojás.

Dr. Campbell táplálkozási szakértő azt tanácsolja, hogy amennyiben legközelebb salátát készítünk, mindenképp főzzünk meg pár tojást, majd tegyük bele, mert így hozzájárulunk az antioxidánsok hatékony és gyors felszívódásához, beépüléséhez a szervezetben.

Melyek ezek az antioxidánsok?

Karotinok

Sok karotin megtalálható a zöldségekben, gyümölcsökben, főként a sárga és narancssárga színűekben, de az olyan zöld színű zöldségben is van, mint amilyen a spenót. Ezek az erős antioxidánsok mindenféle gyulladástól, rákos sejttől védik a szervezetet.

Egy tanulmányban az orvosok azt vizsgálták, hogy milyen szerepe van a főtt tojásnak a karotinok felszívódását illetően, amelyeket a nyers salátákba kevernek bele.

A kísérletben 16 egészséges fiatal vett részt. Meg kellett enniük egy tojás nélküli salátát, egy olyat, amelyben másfél tojásból készült omlettet kevertek bele, és egy olyat, amelybe már 3 tojásból készült omlett volt. 10 óra elteltével pedig vérvizsgálatokat végeztek a fiatalokon.

A salátában volt paradicsom, sárgarépa, spenót, zöld saláta, goji bogyó, és természetes olaj, amely felgyorsította a tápanyag-felszívódást.

Campbell szerint az eredmények azt mutatták, hogy a tojást tartalmazó nyers saláták magasabb antioxidáns mennyiséggel rendelkeztek, és azok jobban be is épültek a szervezetbe.

E-vitamin

Egy hasonló kutatás azt mutatta, hogy azokból a salátákból, amelyek tojást tartalmaznak, az E-vitamin is könnyebben beépül a szervezetbe. Amelyik saláta már 3 tojást tartalmaz, abban jelentősen megnő az E-vitamin két izomerjének, az alfa-tokoferolnak és a gama-tokoferolnak a felszívódási aránya. És a szervezet egy ilyen finom étekből még Omega 3 zsírsavakhoz is jut, amely szintén nagyon hasznos elem.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Írd be a neved