Ezért fogyasszunk sok napraforgómagot!

0
2758

Olyan élelmiszert keresel, mellyel helyettesítheted a kevésbé egészséges, eddig fogyasztott ételeidet? Itt az idő, hogy megismerd a napraforgómag jótékony hatásait!

napraforgomag

Talán hallottál már róla, hogy étkezések között nyugodtan nassolhatsz bármennyi napraforgómagot, hiszen egészséges. Ez így igaz, csak arra, kell figyelni, hogy a mindennapi ételeink se legyenek egészségtelenek, zsírosak, vagy tele tartósítószerrel. Nassolhatunk gyümölcsöt, zöldséget, magvakat. Arra azonban figyeljünk oda, hogy a napraforgómag se sózott, se pirított ne legyen.

Egy marék (kb. 35 gramm) napraforgómag a következőket tartalmazza:

  • Kalória: 204
  • 82%-át tartalmazza az ajánlott napi E-vitamin szükségletünknek
  • 43% B1-vitamin
  • 33% foszfor
  • 33% szelén
  • 27 % B6-vitamin
  • 18 % B3-vitamin

Nézzük tíz pozitív tulajdonságát

1. Gyulladáscsökkentő és javítja a kardióvaszkuláris funkciókat. Ez azért van így, mert magas az E-vitamin tartalma, és antioxidáns is. Elpusztítja a szabagyököket és csökkenti a rossz koleszterinszintet, és megvéd a szívbetegségtől.

2. Szelén tartalma miatt segít megelőzni a rákos megbetegedéseket.

3. Segíti a csontok egészségét, hiszen magas a magnéziumtartalma. Magas E-vitamin tartalma miatt pedig segítség lehet az ízületi gyulladás okozta fájdalmak csökkentésében.

4. Szintén E-vitamin tartalma miatt megvéd a káros UV-sugárzásoktól, így segít a bőr fiatalságának megőrzésében is.

5. Magnéziumtartalma miatt ajánlott fogyasztani stressz és migrénes fejfájás ellen is, hiszen nyugtató és fájdalomcsillapító hatása van.

6. Az egyik legegészségesebb élelmiszer, mivel alacsony a kalóriatartalma, de tele van egészséges zsírsavakkal.

7. Megfiatalítja a bőrt, hiszen serkenti a kollagén és elasztin termelődést. A benne található telítetlen zsírsavak antibakteriális tulajdonsággal rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy a pattanásos, gyulladt bőr ellen is kiváló.

8. Ha sok napraforgómagot fogyasztunk, megelőzhetjük a hajhullást. A B6-vitamin és a cink serkenti a fejbőr vérellátottságát, és csökkenti a hajhullást.

9. A napraforgómag egy olyan esszenciális aminósavat tartalmaz, mely segítségünkre lehet hangulatingadozási problémák esetén is. Ösztönzi a szerotonin szintet, nyugtat, és segít a kikapcsolódásban.

10. Magas rosttartalma miatt ajánlott egy-egy marékkal székrekedés esetén is elfogyasztani.

Láthatjuk, mennyire egészséges a napraforgómag. Az egyetlen szabály, amit jó, ha betartunk: a napi egy maradék maximális adagot ne lépjük túl, mert különben súlygyarapodás lesz az eredménye.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Írd be a neved