Így szabadulj meg a dohányzástól citromlé segítségével

0
3274

A dohányzás ma már bizonyítottan káros az egészségre, hiszen számos szövődményt okozhat. A dohányzás azért is veszélyes, mert függőséget okoz, így a legtöbb ember nem tudja letenni a cigarettát. És akkor nem beszéltünk ezen káros szenvedély anyagi vonzatáról is, hiszen havonta egy dohányzó ember fizetésének közel 40 százalékát is elköltheti, ami rendkívül magas összeg.

A dohányzás nem csak a tüdők egészségére rendkívül káros, amellett, hogy a tüdőrák kialakulásában 80-90 százalékban közrejátszik, de kiváltó oka lehet a mell-, a prosztata-, a gyomorráknak is, hiszen átlagosan egy szál cigarettában 7 ezer különféle kémiai adalékanyag található, amely ugyanakkor nagyon komoly veszélyt jelent a keringési és idegrendszerre.

A dohányzás egyéb káros hatásai:

  • ingerlékenység
  • irritáció
  • az ízlelés, szaglás meggyengülése, elvesztése
  • látásromlás
  • korai menopauza
  • fogproblémák
  • megnövekedett koleszterin
  • keringési rendellenességek, betegségek
  • állandó köhögés
  • a véralvadási problémák
  • meddőség
  • étvágytalanság
  • merevedési gondok
  • cukorbetegség
  • bőrráncosodás
  • szívroham
  • asztma

Hogyan szokhatsz le a dohányzásról?

1. Citromlé

Egy tájföldi kutatás szerint a citromlé segítségével könnyebben le tudod győzni a nikotin függőséget, legalábbis erre a következtetésre jutottak, miután a kísérletben résztvevő dohányosok többsége leszámolt a káros szenvedélyével. A citromlé azért is jó, mert így a leheleted is kellemesebb lesz.

2. Akupunktúra

Az akupunktúrával is meg lehet szabadulni a cigarettától, csak fel kell keresned egy szakembert, aki tudni fogja, hogy mely speciális pontokat kell ingerelje a testeden, hogy felhagyj a káros szenvedélyeddel.

3. Sport

Ha attól tartasz, hogy elhízol, miután letetted a cigarettát, minden nap sportolj, így nem fognak gyarapodni a kilók. És a sport eltereli a figyelmed a nikotin iránti vágyakozásodról is.

4. Hipnózis

Ez a módszer is hatásos lehet, hiszen számos ember örökre megszabadult a dohányzástól, így érdemes felkeresned egy ezzel foglalkozó szakembert.

5. Meditáció

Ha rendszeresen meditálsz, az elméd erejével kiiktathatod az életedből a cigarettát.

6. Orbáncfű

Rendszeresen fogyassz orbáncfűből készült teát, ami semlegesíti a nikotint, így az iránta érzett vágy is alábbhagy.

Ha már két hete nem dohányzol, már jelentős pozitív életviteli változásokat tapasztalhatsz magadon, például jobban fogod érezni az ízeket, illatokat.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Írd be a neved