Öt olyan élelmiszer, ami meghozza a jókedvet

0
3712

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

A tej egyike azoknak a fontos élelmiszereknek, amely hozzásegítenek a kellemes közérzethez, köszönhetően fehérje, cukor, lipid, vitamin és ásványi anyag tartalmának.

A pulykahús, a tej, a banán, dió és a tojás egyike azon élelmiszereknek amelyek meghozzák a jó közérzetet. “Titkuk” a triptofán nevű aminosavból ered. A triptofán egy olyan esszenciális aminosav, amit a szervezet nem képes előállítani, ezért a szervezetbe az élelmiszerek által kerül be. A szakemberek szerint az élelmiszerek befolyásolhatják az agyban lévő kémiai összetételt, valamint a közérzetet, ezek alapján bizonyos élelmiszerek fogyasztása után kellemes közérzet alakul ki az emberben.

A szakemberek szerint a tej az egyetlen olyan komplet élelmiszer, amely mind a három fontos tápláló elemet tartalmazza – fehérje, szénhidrát és zsír, vitaminokkal (A, D, E, B) és ásványi anyagokkal, mint a kalcium, foszfor, cink és vas, együtt. A tej triptofánban gazdag, ami rendkívül fontos a serotonin termelésében, amely az agy természetes antideprensszánsa. Alacsony tripofán-szint néha alacsony serotinin-szintet mutat. Mivel a szervezet nem képes előállítani, ezért az élelmiszerekből kell ezt beszerezni, erre nagyon alkalmasak a tejtermékek, amelyekben sokkal több triptofán van, mint a húsban.

A banán fehérjetartalmának köszönhetően kellemes közérzetet ad. A gyümölcs nátriumban gazdag, viszont szegény káliumban és magnéziumban, egy másik olyan alkotóelem, amely a jó közérzetért felelős. Ugyanakkor a banán sikeresen fogyasztható székrekedés és fekély esetén is, mondják a táplálkozásszakértők.

A szakemberek szerint a triptofánnak jelentős szerepe van a gyermekek fejlődésében, míg a felnőttek esetében az idegrendszerre van hatással, segít a tartós és nyugodt álom elérésében. A triptofán az egyike azoknak a tíz aminosavaknak, amelyek hozzájárulnak a fehérjék szintéziséhez. Jelentős triptofán forrás a hal is, a tök és a sajt. A szója, paszuly és borsó is sok olyan aminosavat tartalmaz, ami a jó közérzetért felel.

A halak kategóriájában a lazac és a tonhal tartalmaz a legtöbb triptofánt. A lazacban sok a triptofán, D-vitamin, szelén, B3, B6 és B12 vitamin, foszfor, magnézium és fehérje.

MEGOSZTÁS


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!