Ha paprikát vásárolsz, ne felejtsd el az alábbi fontos “titkokat”!

Ha paprikát vásárolsz, ne felejtsd el az alábbi fontos “titkokat”!

A paprikák nagyon gazdagok C vitaminban, már napi 100 gramm fedezheti a vitaminmennyiséget a szervezet számára.

Ha paprikát vásárolsz, ne felejtsd el az alábbi fontos “titkokat”!

Ugyanakkor a paprika ezeket a kiváló vitaminokat tartalmazza:

  • A vitamin – védi a látást, véd a fertőzésektől
  • B6 vitamin és magnézium – segíti az agyi aktivitást és erősíti immunrendszert, normális limitek között tartja a vérnyomást
  • Lutein és zeaxantin – megkönnyítik, enyhítik a degeneráció tüneteit, megelőzi a látási problémákat
  • Béta-karotin – antioxidáns, mely véd az emlőrák kialakulásától
  • Likopin – csökkenti a petefészek rák kialakulását, és a prosztata- vagy a hasnyálmirigyrák tüneteit.

Ami az ízét és egészségi faktorát illeti, van pár titok a paprika körül.

Különbségek vannak a hatóanyagok között. Minden fajta paprika nagyon nagy C-vitamin adaggal rendelkezik, azonban:

  • a zöld paprika gazdagabb K vitaminban és élelmi rostban
  • a sárga paprika több A vitaminnal rendelkezik
  • a piros paprika, vagy a narancssárgás paprika több likopint tartalmaz

Választás, a paprika kategóriája szerint:

A paprikák között vannak női, illetve férfi paprikák is. A titok a paprikák duzzadtságából ered:

  • ha a paprikának négy kicsúcsosodó része van, akkor női kategóriáról beszélünk – kisebb a formája, édesebb, lágyabb és kiválóan alkalmas saláták elkészítéséhez.
  • ha a paprikának három kicsúcsosodó része van, akkor az a férfi kategóriába sorolható – hosszúkás a formája, kevesebb magja van, savanyúbb, és a legalkalmasabbak arra, hogy megtöltsék.

A legegészségesebbek a nyers paprikák, amelyek még megtartották a fő tulajdonságaikat. Fogyaszthatóak salátákban, melyeket napraforgóolajjal vagy olívaolajjal készítenek el.

Hogy miért fontos a paprika+olaj társítás? Mert az olajnak köszönhetően, az A vitamin, de nem csak, könnyebben felhasználhatóvá válik a szervezet számára.

A salátákban, a paprika nagyon jól kombinálható paradicsommal.

Az ok: mindkét zöldség ugyanabból a családból származik (Solanaceae), közös tulajdonságokkal rendelkezik, mint a likopin, C-vitamin, B vitamin.

Annak érdekében, hogy elérje valaki a kívánt hatást, a napi paprika bevitel mennyisége, minimum 100 gramm kell legyen. Egy kúra ideje alatt, az optimális bevitel: 200 gramm naponta.

Tartsd a hűtőben, műanyag zacskóban

Ha azt akarod, hogy mindig friss paprikád legyen, tartsd a hűtőben, egy műanyag zacskóban, nem kevesebb, mint 4 Celsius fokos hőmérsékleten, anélkül, hogy megmosnád őket. (ez nagyon fontos)
Ennek hatására a paprikák akár két hétig is elállhatnak.




Nincs hozzászólás

Írj választ