KezdőlapBulvárA mozgássérült nőnek a földön kellett elvonszolnia magát a mosdóig, mert a...

A mozgássérült nőnek a földön kellett elvonszolnia magát a mosdóig, mert a légiutas-kísérők megtagadták tőle a segítséget

-

Iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a Viberen, a Telegramon, Whatsappon és a Google Hírek-en!

A mozgássérült utazó blogger alig várta, hogy újabb kalandokat éljen át görögországi nyaralásán, de az útja valóságos rémálomba fordult. Először a késésekkel és a járata áthelyezésével kellett megbirkóznia, aztán az is nehézséget okozott, hogy elfoglalja a helyét a repülőn. A legnagyobb csalódás azonban csak ezután következett.

Az angliai Jennie Berry mozgássérült utazási blogger, aki imádja körbeutazni a világot, szívesen oszt meg beszámolókat útjairól a közösségi médiában, és mindig készen áll egy újabb kalandra. 2022 őszén azonban valószerűtlen élményben volt része, amikor az Egyesült Királyságból Görögországba utazott, és később úgy döntött, megosztja kellemetlen tapasztalatait.

A megpróbáltatásai azzal kezdődtek, hogy bejelentették a járat késését, majd újabb hírt kapott: a járatát áthelyezték az Alba Star Airlines spanyol társasághoz a TUI UK-től.

Jennie hamarosan megtudta, hogy a spanyol légitársaságnak csak néhány kisebb gépe van, és ezek nem rendelkeznek a mozgássérült utasok kényelmes repüléséhez szükséges felszereléssel, így például olyan speciális, a gép méretéhez igazított kerekesszékkel sem, amivel eljuttathatnák a mozgássérült utasokat a helyükre.

A blogger felidézte, hogy a Newcastle-i nemzetközi repülőtér személyzete nem volt hajlandó a gép első felében helyet biztosítani neki – annak ellenére, hogy voltak még szabad ülések – így kénytelen volt eljutni a gép közepén található helyéhez, és már ez is komoly megpróbáltatást jelentett.



De a legrosszabb még csak ezután következett, amikor az út során Jennie-nek ki kellett mennie a mosdóba, és a személyzet egyszerűen megtagadta tőle a segítséget, arra hivatkozva, hogy nincs speciális kerekesszékük, amivel eljuttathatnák oda, és nem ajánlottak neki semmilyen alternatívát.

Mivel nem tudta, mi egyebet tehetne, Jennie leereszkedett a földre, és úgy húzta magát végig a folyosón, az ülésekbe kapaszkodva egészen a mosdóig. Az utasok végignézték a küszködését, és sokan vigasztaló szavakkal támogatták, de a személyzettől saját bevallása szerint a legkisebb segítséget vagy empátiát sem kapta.

„Ha menned kell, menned kell” – mondta a nő, hozzátéve, hogy csak erős felsőtestének köszönheti, hogy sikerült eljutnia a hosszú folyosó végére.

Bár egy ponton még az italokat szállító kiskocsiba is bele kellett kapaszkodnia támaszért, a személyzet egyik tagja sem sietett a segítségére, és egyszerűen folytatták az utasok kiszolgálását.

Végül sikerült elérnie a mellékhelyiséget, ahol barátja, Owen segített neki felülni a WC-re – egyébként ő volt az, aki lefilmezte a történteket, Jennie kérésére. Amikor végzett, egy kedves család, akiknek a helye a gép első felében volt, felajánlotta, hogy helyet cserélnek vele és a barátjával, hogy ne kelljen megtennie még egyszer ezt a hosszú utat.

A legrosszabb az egészben a legénység hozzáállása volt, ugyanis miután Jennie a saját erejéből sikeresen eljutott a mosdóba, azt mondták neki: „A fogyatékkal élőknek pelenkát kellene viselniük a fedélzeten.” Ez a válasz megdöbbentette és feldühítette a nőt.

„Remélhetőleg ez a megoldás nem eredményez semmilyen szivárgást” – mondta, hozzátéve, mennyire elkeserítő, hogy a légitársaság személyzete egyáltalán nem találta problémásnak a helyzetet, és azt mondták, 27 év alatt egyszer sem fordult még elő, hogy a fogyatékkal élő utasok panaszkodtak volna amiatt, hogy pelenkát kell hordaniuk.

Jennie és a barátja egyaránt értetlenül álltak a személyzet viselkedése előtt, és a nő azt mondta, azért vette filmre az incidenst, és osztotta meg azt, hogy rávilágítson arra, hogy bánnak a fogyatékkal élőkkel.

Úgy érezte, megalázták és lealacsonyítóan bántak vele, és szeretné, ha ez a jövőben megváltozna, ezért döntött úgy, hogy megosztja a kínos történetet, és felemeli a szavát mindazokért a fogyatékkal élő utasokért, akik hasonló bánásmódban részesülnek, de nem mernek felszólalni.

2022 októberében Jennie a „Good Morning Britain” műsorban is mesélt tapasztalatairól, és azt is elárulta, hogy a légitársaság személyzete a barátjára hárította a felelősséget.

„Maga a vezérigazgató is tökéletesen bebizonyította az álláspontomat, amikor kijelentette, hogy a páromnak kellett volna elvonszolnia engem a mosdóig, ahelyett, hogy lefilmezett volna. Ennyire keveset érnénk, hogy úgy kellene elrángatni minket a mosdóba, mint az állatokat – ahelyett, hogy egyszerűen tudomásul vennék, hogy nem elég jó a rendszer, és biztosítaniuk kellene a megfelelő felszerelést, ahogy a legtöbb légitársaság teszi?” – mondta Jennie a műsorban.

RSS Feed Beágyazás

Ezeket olvastad már?

    Legfrissebb

    Hirdetés

    Csemegézz

    Ez is érdekelhet