KezdőlapBulvárDaniele Gatti és az Orchestre National de France

Daniele Gatti és az Orchestre National de France

-

Iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a Viberen, a Telegramon, Whatsappon és a Google Hírek-en!

A koncert dirigense, Daniele Gatti az egyik legtöbbet foglalkoztatott sztárkarmester. Milánóban született, majd – miután a velencei Fenice Színházban debütált – a chicagói Lyric Operában, a berlini Staatsoperben és a New York-i Metropolitanben vezényelt.

A Carnegie Hallban az 1989-1990-es évadban lépett fel először; 1992-től 1997-ig a római Santa Cecilia zenekarát vezette, közben 1995 és 1997 között a londoni Covent Garden első vendégkarmesteri tisztét is betöltötte.

Gatti 1997-től a bolognai operaház (Teatro Comunale), 1996-tól 2009-ig pedig a londoni Royal Philharmonic Orchestra zeneigazgatója volt. Zubin Mehta és Christian Thielemann mellett ő is a dirigált azon az ünnepi hangversenyen, amelyet a Bécsi Staatsoper 1955-ös újra-megnyitásának fél évszázados évfordulóján rendeztek.

Gatti rendszeresen dirigálja a Bécsi- és a New York-i Filharmonikusokat, az Amszterdami Concertgebouw, a Drezdai Staatskapelle zenekarát, valamint a Bostoni és a Chicagói Szimfonikusokat; Mahler, Bartók, Prokofjev, Respighi, Csajkovszkij műveiből készült felvételeit a legjobbak között tartják számon. 2006-ban a Milánói Scala Zenekarának élén ismerhette meg közönségünk.

Ezúttal azzal az együttessel érkezik Budapestre, amelyet 2008 óta vezet, és amely poszton olyan elődei álltak, mint Charles Munch, Sergiu Celibidache, Lorin Maazel, Kurt Masur és Charles Dutoit. Az Orchestre National de France (Francia Nemzeti Zenekar) a Francia Rádió kebelében működik; nevéhez fűződik számos 20. századi francia kortárs mű, például Boulez, Messaien alkotásainak bemutatója.

A budapesti műsorban helyet kapott egy olyan alkotás is, amelynek 1913-as premierje verekedésbe torkollott, de amely ma már a zenekari repertoár klasszikusa. Stravinsky Tavaszi áldozata – alcíme szerint Képek a pogány Oroszországból – ritmikai összetettségével, „barbaro” karaktereivel, merész hangzásaival, egyedi hangszíneivel a 20. századi zene egyik kulcsfontosságú kompozíciója.



RSS Feed Beágyazás

Ezeket olvastad már?

    Legfrissebb

    Hirdetés

    Csemegézz

    Ez is érdekelhet