Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Sokan folyamatosan keresik a módját, hogy felgyorsítsák az anyagcseréjüket, és így könnyebben ellenőrzés alatt tartsák a testsúlyukat. Arra összpontosítanak, hogy minél több testmozgást végezzenek, hogy izmosabbak legyenek, és figyelnek arra, hogy egészségesebben táplálkozzanak – ezek valóban jó szokások.

Fontos azonban megjegyezni, hogy mindenkinek más az anyagcseréje, és azok a gyakorlatok, amikkel megpróbáljuk felgyorsítani azt, az egyik embernél működhetnek, míg a másiknál egyáltalán nem hoznak eredményt.

Mindenesetre vannak olyan ételek, amelyek felgyorsítják a sejtszintű anyagcserét, vagyis a tápanyagok égését, lebomlását. Ezért, ha szeretnél odafigyelni az alakodra, a következő 10 élelmiszert érdemes felvenni a mindennapi étrendedbe.

1. Csípős paprika

A paprika csípős ízét a kapszaicin adja, és ennek köszönhető a hatékony zsírégetés is. A kapszaicinnek ugyanakkor más pozitív hatásai is vannak, például stabilizálja a vércukorszintet, segít a bőr egészségének megőrzésében, a rossz koleszterin szintjének csökkentésében, és a vérnyomás csökkentésében is. Ugyanakkor gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatása is van, stimulálja a vérkeringést és szabályozza a testhőmérsékletet.

2. Teljes kiőrlésű gabona: zabpehely és barna rizs

A teljes kiőrlésű gabonák azért rendkívül ajánlottak, mert komplex szénhidrátokat tartalmaznak, amik az inzulinszint stabilizálásával felgyorsítják az anyagcserét. A barna rizs, quinoa, zabpehely, vagy zablisztből készült kenyér nagyszerű választás lehet, csak figyelj arra, hogy ezek mellett ne fogyassz más, szénhidrátban gazdag ételeket.

3. Brokkoli

A brokkoli nagyszerű kalcium és C-vitamin forrás, ezek a tápanyagok pedig kiválók az anyagcsere felgyorsítására. A kalcium stimulálja a metabolizmust, a C-vitamin pedig segíti a kalcium felszívódását a szervezetben. Ezenkívül ez a zöldség rostokban is rendkívül gazdag, ami szintén hozzásegít a plusz kilók leadásához. Ugyanakkor a brokkolin kívül más, kalciumban gazdag ételek is ajánlottak a metabolizmus stimulálására.

4. Levesek

Számos tanulmány megerősíti, hogy a levesfogyasztás segíthet az elhízás elleni küzdelemben. A legtöbb diétában leves előzi meg a főétel fogyasztását. Miért? A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy azok az emberek, akik levessel kezdenek, kevesebb szilárd ételt fogyasztanak, amikor a főételre kerül a sor.

A folyadékok és a szilárd anyagok kombinációja a levesben csökkenti az étvágyat, és segít a zsírégetésben.

5. Zöld tea és kávé

Nem titok, hogy a zöld tea valóságos „életelixír”. Rendkívül gazdag antioxidánsokban, amelyek elengedhetetlenek a szervezet normális működéséhez, és akár 4%-kal is növelhetik az anyagcsere ritmusát. Ugyanígy a feketén fogyasztott kávé is (természetesen csak mértékkel, napjában 1-2 csésze) serkenti az anyagcserét, és növeli az energiaszintünket.

6. Alma

Az alma valóságos szuperételnek számít, mert rengeteg tápanyagot tartalmaz, de alacsony a kalóriatartama. Sőt, a szervezet tulajdonképpen több kalóriát éget el a megemésztéséhez, mint amennyi a gyümölcsben van.

7. Fűszerek

Az olyan fűszerek, mint a csípős paprika, fekete bors, fokhagyma és még akár a fahéj is, stimulálják az anyagcserét, serkentik a vérkeringést és a zsírégetést.

Bizonyított, hogy azok az emberek, akik beépítik a pikáns fűszereket a mindennapi étrendjükbe, akár 1000 kalóriával többet égethetnek el.

8. Citrusfélék

A citrusfélék, mint például a narancs, a grapefruit és a citrom, szintén segítenek a zsírégetésben és az anyagcserében. Ezenkívül magas C-vitamin tartamuk miatt szabályozzák az inzulinszintet is. A bennük található pektinnek köszönhetően pedig megakadályozzák a zsírok felszívódását.

9. Kalciumban gazdag ételek

A magas kalciumtartalmú ételek felgyorsítják az anyagcserét. A Tennessee Egyetemen végzett tanulmány megerősítette, hogy azok az emberek, akik napi 1200 és 1300 milligramm közötti kalciumot fogyasztanak, kétszer annyit veszítenek a súlyukból, mint azok, akik csak kevesebbet, vagy egyáltalán nem fogyasztanak kalciumot.

10. Omega 3-zsírsavakban gazdag ételek

Ezek az ételek felgyorsítják az anyagcserét, mert csökkentik az úgynevezett leptin hormon (természetes vegyi anyag, amely lelassítja az anyagcserét) termelését. Elsősorban a halakban található meg, de jelen vannak diófélékben és magvakban is.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!