Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Farkasétvágyad van és fogalmad sincs, miként foghatnád vissza magad? Bizony megérzi az alakod, ha kedvezel a gyomrodnak! De hogy mégse kínozd magad, íme néhány egyszerű tanács, amitől nem is leszel éhes, és a szervezeted sem sínyli meg a „kúrát”!

1. Feltétlenül reggelizz!

Ha reggel, felkelés után „feltankolsz” egy kiadós reggelivel, meglátod, hogy ebédidőre nem leszel annyira éhes. Így kisebb adagot is kérhetsz magadnak.

2. Gondoskodj a fő étkezések közötti tízórairól, uzsonnáról!

Olyan élelmekre kell gondolnod, amelyek könnyűek és ebéd előtt nem terhelik meg a gyomrod, de mégis elverik az éhséged. Egy alma, 10 szem mandula, egy sovány joghurt, egy banán, néhány dió vagy egyéb magvak és gyümölcs kiválóak erre a célra. Ebédkor leszel igazán hálás nekik, mivel kevesebbet fogsz enni a megszokott hatalmas adagnál!

3. Sose egyél egyenesen a fazékból!

Ez a lehető legrosszabb szokás, amit elkövethetsz, pedig mindnyájunknak jobban esik az étel, ha belekanalazhatunk a fazékba! Ez azért nem jó megoldás, mert folyamatosan érzed a késztetést, hogy „csak még egyet, csak még egy utolsót”, mivel azt gondolod, alig eszel pár falatot. Közben akár felét is „megkóstolhatod” így a főztödnek…

4. A tányérodra mindig kis adagot tégy az ételből!

Ez azt jelenti, normálisan 2–3 kanállal kellene kitenned a tányérodra. És persze, tilos másodszor is kérni belőle! De ugye milyen kevésnek tűnik? Még a kedved is elveszi, hogy hozzáláss, mert tudod, úgysem laksz jól. Hogy becsapd magad, terítsd el bátran a finomságokat a tányérodon, így látszólag nagyobb adagnak fest majd.

5. Egyél lassan!

Azt mondják, ahhoz, hogy ne terheld meg a gyomrod, egy falatot legalább tízszer kellene megrágj! Nem az a célunk, hogy evés közben számláld a rágások számát, hanem csupán az, hogy szentelj magadnak időt az étkezésre. Legalább tíz percet te is megérdemelsz, ha több időd nincs, de bár az alatt egyél nyugodtan és lassan! Egyrészt hamarabb jóllaksz, másrészt pedig elkerülöd a gyomorhájást és a görcsöket.

6. Este kerüld a hűtőt!

Miután vacsoráztál, ismét rád tör a vágy, hogy rágcsálj valamit, vagy csak egyszerűen még ennél, meg se gondold, hogy ismét kipakolj a hűtőből! Főzz inkább egy gyógyteát, és tévézés közben kortyold el. Vagy nyugodtan elfogyaszthatsz egy gyümölcsöt is. Ha este eszel, megterheled éjjelre a gyomrod, amitől a fájdalmak mellett még nyugtalan alvásod is lehet.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!