Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Ha hosszú, egészséges életet szeretnél élni (márpedig ki ne vágyna erre), akkor a konyhádban valószínűleg már most is ott sorakoznak azok az ételek, amik megnövelhetik az élettartamot: áfonya (akár lefagyasztva is), bab és leveles zöldségek – ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy akár évekkel meghosszabbítsd az életedet. De mi a helyzet az innivalókkal?

Lehet, hogy a vörösborra gondolsz (amit a bortermő vidékeken élő olaszok is előnyben részesítenek, persze csak mértékkel), de Dr. Mark, Hyman orvos és a The Pegan Diet című könyv szerzője szerint a legjobb ital a hosszú élettartam szempontjából a zöld tea.

„A tea igazi szuperital, ami erős fenolos vegyületeket tartalmaz, amelyek küzdenek a rákkal és védik a szív- és érrendszerünket. A zöld tea katekinekben gazdag, ezek a növényvilágban megtalálható leghatékonyabb fitotápanyagok, amelyek küzdenek a betegségek ellen.” – mondja az orvos.

A rák és a szív- és érrendszeri betegségek elleni védelem révén a zöld tea rendszeres fogyasztása közvetlenül hozzájárul a hosszú, egészséges élethez. Régebbi tanulmányok összefüggést állapítottak meg a délkelet-ázsiai országokban a zöld tea fogyasztása és a csökkent szív- és érrendszeri problémák között.

Egy 2018-as tanulmány pedig azt is megállapította, hogy a rendszeres teafogyasztók esetében kisebb az életkorral összefüggő nagy sűrűségű lipoproteinek (más néven „jó” koleszterin) csökkenésének kockázata – a zöld tea hatása e tekintetben valamivel erősebb, mint a fekete teáé. A zöld teában található egyik katekinekről, az epigallocatechin-gallátról (EGCG) ugyanakkor kimutatták, hogy gátolja a daganatok növekedését.

Dr. Hyman szerint a zöld tea a bélrendszerre is jó hatással van. Vannak olyan jótékony baktériumok a belekben, amelyek polifenolokban gazdag ételekkel táplálkoznak, beleértve a zöld teát is. Ezek közül az egyik, az Akkermansia muciniphila, amely hozzájárul a bélfal nyálkahártya rétegének védelméhez, ami megakadályozza a bélszivárgást.

„Ennek a kritikus baktériumnak az alacsony szintjét összefüggésbe hozták autoimmun betegségekkel, elhízással, cukorbetegséggel, szívbetegségekkel és még a rákkal is.” – mondja Dr. Hyman.

Amellett, hogy jót tesz a szívnek és a beleknek, a zöld tea az agyra is jó hatással van a benne található koffeinnek és katekineknek köszönhetően. A katekinek segítenek megvédeni a szervezetet a szabad gyököktől, és ez az egész test, így az agy számára is előnyös.

Mindezek az előnyök nyilvánvalóvá teszik, miért a zöld teát tartják a legjobb italnak a hosszú élet szempontjából. Ami pedig a mennyiséget illeti, Dr. Hyman szerint napi 2 csésze zöld tea fogyasztása javasolt.

Bár sokan úgy gondolhatják, hogy a hosszú és egészséges élet kulcsa a drága szuperételekben rejlik, ez nagyszerű tanulság arra, hogy sokszor a legegyszerűbb ételek a legegészségesebbek. A leveles zöldek, a bab és a zöld tea is olyan élelmiszerek, amiket érdemes hozzáadnunk a bevásárló listánkhoz a hosszú élet reményében. De természetesen a vörösbort is felvehetjük a listára.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!