Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A mediterrán étrend magas zöldség- és gyümölcstartalma miatt hihetetlenül egészséges, követői ezenkívül mellőzik a feldolgozott élelmiszereket, és az alacsony kalóriatartalmú ételeket részesítik előnyben. Az Athos-hegyi szerzetesek még tudták, hogy hogyan kell táplálkozni annak érdekében, hogy hosszú időn keresztül megőrizzék egészségüket és fiatalságukat.

Tanulmányok alapján kimutatták, hogy az Athos-hegyen lévő kis kolostori közösségek a világ legegészségesebb népei közé tartoznak. A szerzetesek étrendjéről Richard Storey, Sue Todd és Lottie Storey “Az Athos hegyi diéta” című könyvében olvashatunk bővebben. A szerzetesek a hét napjait három kategóriába sorolták: mértékletesség napja (3), böjt napja (3), felfüggesztés napja.

Íme, néhány példa, hogy hogyan étkeztek ezeken a napokon a jó egészségnek örvendő szerzetesek:

A szent étrend. Mértékletesség napja

Reggeli: gabonafélék bogyós gyümölcsökkel;
Ebéd: Csirkeleves teljes kiőrlésű lisztből készült pitával;
Vacsora: sült burgonya zöld salátával, olajbogyóval és feta sajttal;
Snack: alma, egy marék dió vagy más mag;

A szent étrend. Böjt napja

Reggeli: grillezett grapefruit;
Ebéd: zöldségleves egy darab teljes kiőrlésű kenyérrel;
Vacsora: Sütőben sütött Limabab zöld salátával és friss paradicsommal;
Snack: vékony csíkokra vágott friss zöldségek uborkából, sárgarépából, paprikából;

A szent étrend. Mértékletesség napja

Reggeli: Grillezett őszibarack görög joghurttal;
Ebéd: Korianderes sárgarépaleves;
Vacsora: Csirke saláta joghurtos öntettel, és egy pohár vörös bor;
Snack: egy-két kocka fekete csokoládé, friss zöldségcsíkokkal;

A szent étrend. Böjt napja

Reggeli: müzli;
Ebéd: lencseleves;
Vacsora: fóliában sütött burgonya kelkáposztával és sárgarépával;
Snack: bogyós gyümölcsök, diófélék, magvak;

A szent étrend. Felfüggesztés napja

Bármit lehet fogyasztani, de csak mértékletesen.

“Tanulmányok alapján kimutatták, hogy az Athos-hegyen lévő kolostorok kicsi közösségei a legegészségesebbek a világon. A szerzetesek hosszú ideig élnek, ismeretlen számukra a rák, a szív- és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, vagy Alzheimer-kór. Nem számolják a kalóriákat, de nem is éheznek, ahogy ez a nyugati étrendnél történik. Minőségi ételeket és minőségi bort fogyasztanak, teljes kiőrlésű kenyérkészítményeket fogyasztanak, mérsékelten étkeznek, rendszeresen mozognak, így a legegészségesebb emberek a világon. Minden élelmiszert a kolostorban termelnek meg, kertjeik tele vannak zöldségekkel és fűszerekkel, gyümölcsökkel, szőlőültetvényekkel és olajfaültetvényekkel, és minden, amit megtermelnek bio. Csendben étkeznek, közben csak a szentírás napi imáit hallgatják” – írja könyvében Storey.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!