Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Ősszel is van bőven, amiből válogass! Mi több, ez az az időszak, amikor fel kellene hagynod a fogyókúrával, és inkább arra koncentrálj, hogy elegendő tartalékot gyűjts télire a vitaminokból.

Hogy megkönnyítsük a dolgodat, hozzuk a legegészségesebb zöldségek és gyümölcsök toplistáját!

Íme, ezekből rakosgass a kosaradba:

1. Körte – leves és ízletes, ezáltal könnyen eloltja az édesség utáni vágyadat. Rengeteg benne a vitamin és a szerves anyag. Ideális reggelire, egy joghurt és némi gabonapehely mellé.

2. Alma – kiváló C vitamin forrás, emellett gondja van a fogaidra és a csontjaidra is. Kevés benne a kalória, de annál több az antioxidáns. Védi a tüdőket, és megvéd a rákos megbetegedésektől is. Fogyassz belőle minél többet, bármikor, tízóraira vagy uzsonnára, vagy akár édességként, megsütve, fahéjjal!

3. Birsalma – a kesernyés, fanyar íze a gyerekkorodra emlékeztet? Akkor ennek emlékére fogyassz idén ősszel is belőle! Megéri, hisz tele van C vitaminnal és magnéziummal, ugyanakkor magas az antioxidáns tartalma is.

4. Gránátalma – amilyen finom, olyan egészséges is! Kíméli a májat és óvja az emésztőrendszert, ezen kívül pedig hozzájuttat a megfelelő C vitamin mennyiséghez és antioxidánshoz, amelyre szervezetednek szüksége van.

5. Szilva – növeli az immunrendszer ellenállóképességét, enyhíti a fájdalmakat, és tele van vitaminokkal! Az ősz legfinomabb gyümölcsének tartják számon, tehát ne kerüld el te sem!

6. Gesztenye – egyedi íze mellett igazi vitamin- és ásványi anyag-bomba. Kalóriatartalma alacsony, és nincs benne nátrium.

7. Dió – „jó minőségű” zsírokat tartalmaz, gondozza a hajad, a bőröd és a körmeidet is. Mi több, mennyei íze van, főként ha megpergeled picit a sütőben. Remek desszert lehet, vagy édességként is majszolhatod, emellett több előnye is van: csökkenti a szív- és rákbetegségek kialakulásának esélyét, valamint a vérszegénység ellen is harcol.

8. Tök – megelőzi a rákos betegségek kialakulását és a cukorbetegséget, magas az A és C vitamin tartalma, valamint kiválóan leküzdi a vérszegénységet. Komplex növény, amelyet valamennyien be kell vonnunk az étrendünkbe! Rengeteg módon el lehet készíteni: levesként, főzelékként, desszertként a sütőben vagy palacsintába keverve. Ugye meghoztuk az étvágyad?

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!