Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Veled is előfordult már, hogy olyan fáradt voltál, hogy alig vártad a pillanatot, amikor végre beeshetsz az ágyba, de aztán, amikor végre-valahára lefeküdtél, csak forgolódtál az ágyban, és sehogy sem tudtál elaludni? Vajon miért?

Beszéljünk egy kicsit az úgynevezett alváshigiéniáról, amit be kell tartanunk, ha azt szeretnénk, hogy igazán pihentető legyen az álmunk. Bemutatunk néhány rossz szokást, ami megakadályozza a pihentető alvást, és ezáltal hatással van az egészségedre, a megjelenésedre és az alakodra is.

1. Nem pizsamában alszol

A kényelmetlen ruha alvászavarokat okozhat. Azt tanácsoljuk, hogy válassz kényelmes, könnyű pizsamát, valamilyen természetes és kellemes tapintású anyagból. Minél kényelmesebb ruhadarabot választasz, annál jobban fogsz aludni.

2. Nem távolítod el a sminket lefekvés előtt

Ha sminkben alszol, az rendkívül káros hatással van a bőrödre. A bőr így nem tud lélegezni, és új életre kapni, mivel a kozmetikai termékekben található különböző vegyi anyagok elzárják a pórusokat.

Ez a rossz szokás pattanások és más bőrproblémák kialakulásához vezet. Ezért lefekvés előtt alaposan mosd le a sminkedet, micellás víz, sminkelmosó gél vagy hab segítségével.

3. A telefonnal a kezedben alszol el

Biztosan rápillantasz még a telefonodra elalvás előtt, elolvasol néhány friss hírt, újdonságot, és ezután csak nehezen jön álom a szemedre. Ennek oka a képernyő által kibocsátott kék fény.

Ez irritálja az idegrendszerünket, mivel nappali fényként fogja fel azt. Kutatások kimutatták, hogy a kék fény ugyanúgy hat a szervezetünkre, mint a koffein.

Azt tanácsoljuk, hogy tölts kevesebb időt a telefonod nézegetésével esténként. Ha ez mégsem sikerülne, használd a képernyő éjszakai beállítását: ez a kék fényt sárga fénnyé alakítja, ami kevésbé irritálja a szervezetet.

4. Túl későn fekszel le

Lehet, hogy éjszakai bagolynak tartod magadat, de nem árt, ha tudod, hogy a szervezetedre egyáltalán nincs jó hatással, ha sokáig maradsz fenn. Ha általában későn fekszel le, az súlygyarapodáshoz vezethet, csökkenti az intellektuális képességeidet, befolyásolhatja a szaporító rendszer működését, és azt eredményezheti, hogy folyton fáradtnak érzed magadat, különösen a nap első felében.

5. Nem elég kényelmes az ágyad

A hálószoba elrendezése fontos szerepet játszik az alvás minőségében. Ehhez nemcsak kellemes légkörre és pasztell árnyalatú ágyneműre van szükség, de egy kényelmes matracra is. A gerinc megfelelő pozíciója alvás közben segít megszabadulni a hátfájástól, és így hatékonyabban visszanyerheted az energiádat is.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!