Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

5 perc nem sok, ennek ellenére mégis csodákra képes: szebbé és jobbá varázsolhatja a rossznak induló hétköznapjaidat! Hogy mit kell tenned? Néhány apró trükk, és máris szétfoszlattad egy fárasztó nap kellemetlenségeit.

Íme hát az a 10 gesztus, amely segítségével feldobhatod a hangulatod mindössze 5 perc alatt:

1. Vess ágyat! Ha felkelés után megszokod, hogy beveted az ágyad, a rendezett és nyugodt hálószoba látványát teremted. Első hangzásra lehet, hogy nem találod jó ötletnek, de gondolj bele: mennyire jó érzés egy melegen fogadó helyiségbe lépni, és bevetett ágyba zuhanni egy kimerítő nap után!

2. Csomagolj tízórait! Mielőtt elindulnál otthonról, végy magadhoz valami csekély kis finomságot, legyen az gyümölcs, keksz vagy mogyoró. Ez segíteni fog neked a nap folyamán megspórolni az utat a legközelebbi boltig vagy gyors étteremig, ugyanakkor megkímélheted magad a csipszektől, illetve édességektől, ha kedved támadna egy kis ropogtatáshoz.

3. Rakj rendet az irodádban! Fontos, hogy valamennyire rendezett környezetben tartózkodj. Az összevisszaság ugyanis csökkenti a koncentrációképességet, és a munka hatékonyságát. Ugyanakkor lehangoló látványt nyújt egy kávétól ragacsos csésze, vagy a papírgombócoktól duzzadó íróasztal. Ha megszabadulsz ezektől, nagyobb lendülettel vágsz majd bele a munkádba, és lelkesebb is leszel.

4. Hallgass zenét! Több kutatás eredménye is rámutatott arra, hogy a zene képes megnyugtatni az idegeket és stresszmentesíteni a szervezetet. Ne habozz hát megtalálni azokat a dallamokat, amelyek jókedvet és vidámságot táplálnak beléd, és energiával töltenek fel.

5. Csavarj ki egy citromot! Az illatok csodákra képesek – ezért érdemes kísérletezni velük. Aktiváld tehát érzékeidet, és szabadítsd fel magad a stressz alól. A citrom mellett a bazsalikom, levendula vagy a boróka is hasonló élményt nyújthat a felüdülésben.

6.  Nyújtózz! Nem kell jógabajnok légy ahhoz, hogy pár nyújtási gyakorlatot végezz az íróasztalod előtt. Emeld a karjaid egyszerűen a fejed fölé, és egyenesítsd meggörnyedt hátad, mozgasd meg végtagjaidat, és oldozd fel pár percig a tested a kimerítő pozícióból.

7.  Meditálj! Lélegezz mélyeket és ürítsd ki az elméd pár percre, hogy ismét friss és üde légy. Nem kell semmilyen felszerelés, csak egy kényelmes hely, ahol kicsit elszakadhatsz a munkától. Ha eltereled a gondolataid, segítesz magadon abban, hogy relaxálj és új erőt gyűjts a további kihívásokhoz.

8. Vezess naplót a szép dolgokról! Áldozz minden nap néhány percet arra, hogy megörökítsd a szép pillanatokat. Írd le, számolj be minden egyes jó élményedről. Hidd el, a pozitív meglátás, az optimista szemlélet felderíti a napod, és elfeledteti a lehangoló esős időt vagy a forgalmi dugókat.

9. Kapcsold ki az elektromos kütyűid! Igaz, hogy a technológia világában élünk, de a folytonos számítógép előtt ülés, internetezés vagy mobilozás rengeteg energiádat szívja ki, és inaktívvá tesz. Ezért ne sajnálj egy kis időt magadra szánni, és válj meg pár perc erejéig a technikától. Akár lefekvés előtt is megteheted, pihentetőbb lesz az éjszakád.

10. Rangsorolj! Sokszor nem látszol ki a bajokból és teendőkből? Ahelyett, hogy sajnálkozz inkább állíts össze ezekből egy listát, fontossági sorrendben, majd ne feledd kipipálni a végrehajtott feladatokat. Ugye milyen jó érzés a nap végén egy nagyrészben teljesített ütemtervet látni? Bizonyítékul arra, mennyire talpraesett és ügyes vagy.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!