KezdőlapÉletmódEgészségKalóriaégető tippek - avagy a karácsonyi lakmározás után jöhet a fogyás

Kalóriaégető tippek – avagy a karácsonyi lakmározás után jöhet a fogyás

-

Még több érdekes történetért iratkozz fel a Twice.hu hírlevelére!

Mindannyiunk gyerekként várja a karácsonyt, mert a pihenőnapok alatt kissé kényeztethetjük magunkat, és a finom fogások mellett a legfinomabb süteményekkel pakolhatjuk tele a pocakunkat. Igen ám, csak a nem kívánt pluszkilók gyorsan felkúsznak ránk, amiért egyikünk sem ürül, nem igaz? Az alábbiakban néhány hasznos trükköt osztunk meg Veled, hogy a nem kívánt súlyfelesleget egykettőre letornázhasd magadról.

csipospaprika

A csípőspaprika egyike a biztos fegyvereknek, melyekre mindig is számíthatsz, ha az anyagcsere serkentésére kerül szó. Emellett jó szövetséges a fogyásban a zöldtea is, mely felfrissít, antiallergéneket tartalmaz, felgyorsítja az anyagcserét, és égeti a zsírokat – ezért ajánlott naponta fogyasztani. De vegyük szépen a tippeket sorjában!

1. Rendszeresen fogyassz csípőspaprika pelyheket – reggelire elfogyasztva a csípős csökkenti az étvágyat, és megakadályoz abban, hogy ebédkor is túl sokat egyél. A benne rejlő jótékony összetevők hatására, több kutatás is kimutatta, hogy a piros csípőssel sikeres eredmények érhetők el a fogyókúrák alatt, mivel csökkenti az étvágyat, serkenti az anyagcserét, ezáltal pedig égeti a kalóriákat. Egy újabb kutatás szerint, a csípőspaprika aktiválja azokat a fehérjéket, melyek a zsírsejtek elrobbanását okozzák, lassítják azon enzimek termelődését, melyek a zsírok raktározásáért felelősek, meggátolva a masszív zsírlerakódások kialakulását.

2. Fogyassz naponta zöldteát – egy csésze tea negyed annyi koffeint tartalmaz, mint egy csésze kávé, viszont annál több antioxidánst és összetevőt, mely serkenti az anyagcserét. Ne édesítsd, csak ha feltétlenül muszáj, akkor is egy kis mézzel, tanácsolják a szakértők.

3. Hetente fogyassz gyömbért – a gyömbér egyike azon legerősebb fegyvereknek, melyek az emésztésre hatnak. Olyan enzim termelődését segíti elő, mely jelentős mértékben hat az emésztés folyamatára. Neki köszönhetően nagyobb mértékben szívódnak fel a tápanyagok, és több kalória is égetődik el.



4. Fogyassz grépfrútot – hozzájárul a szervezet méregtelenítéséhez, és kiváló partner a fogyókúrák alatt is. Azonban csak mértékkel ajánlott fogyasztani. Egy nemrégiben elvégzett kutatás eredményeiből kiderült, azok a személyek, akik étkezés előtt gy félórával egy fél gyümölcsöt elfogyasztottak, erőfeszítés nélkül veszítettek testsúlyukból.

5. Fogyassz zabkását – a zabszemekből nyert kása hatására sokáig fogod jóllakottnak érezni magad, rengeteg benne a növényi rost, segíti az emésztést, és csökkenti a „rossz” koleszterin szintjét a vérben. A hűvös, zúzmarás napokon pedig kiváló meleg reggeliként szolgál.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy iratkozz fel a hírlevelünkre!


Legfrissebb

Hirdetés

Csemegézz

Ez is érdekelhet