Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A jógalabda vagy fitnesz labda egy szuperjó dolog. Ha csak tehetünk, szerezzünk be egyet, de ha többen vagyunk a családban, akkor minimum kettőt, mivel biztosan harcolni fogunk, hogy éppen ki használja. Azon túl, hogy profi gyakorlatokat tudunk rajta végezni, melyek tucatja ingyen letölthető internetről, kiváló ülőalkalmatosság és hátgerinc egyengető is.

fitball

Az óriási labdákat 1936-ban egy olasz feltaláló Aquilino Cosani tervezte vinilből, az általunk ismert, továbbfejlesztett változata azonban már puha PVC-ből készült, így nem veszti használat során méretét és alakját.

Mára már számtalan edzőteremben megtalálhatjuk, de sok irodában is használják, ugyanis az egyik legjobb ülőalkalmatosság. Ha meg tudjuk győzni a főnököt, hogy lecserélje az irodai székünket, hát tegyük azt. A fitt labda igencsak hátgerincbarát, hiszen a rajta való ülés élvezetes, játékos és szinte kötelez arra, hogy egyenesen üljünk. Ha görbén ülünk már nem esik jól.

Nézzünk 3 gyakorlatot, amelyeket otthon is könnyedén elvégezhetünk az egészségünk megőrzése érdekében.

Hasizom erősítő

Helyezzünk a földre egy torna matracot, majd feküdjünk a hátunkra. Vegyük a labdát a két bokánk közé, tegyük a kezünket a tarkónk alá, majd többször húzzuk felülő pozícióba magunk. Egymás után legalább hússzor végezzük el a gyakorlatot.

A fenék és combok feszesítéséért

Feküdjünk hassal a matracra, a kezünkkel támaszkodjunk meg a mellkasunk előtt, majd a lábunk közé vett, bokánkkal megtartott labdát emlegessük fel és engedjük vissza, úgy, hogy a csípőnk ne távolodjon el a matractól.

Fekvőtámaszozzunk

Támasszunk a lábunkat a labda tetejére, majd kezdjük el a fekvőtámaszokat végezni. Nem tudni miért, de a fitt labdával még ez is könnyebben megy.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!