Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A kávé a 17. század végén jutott el Európába, de ekkor még károsnak tartották ezt az italt, volt, ahol teljesen be is tiltották, és fogyasztását néhol halálbüntetéssel sújtották. Akkoriban ugyanis még úgy gondolták, hogy tudatmódosító hatása van. Azóta szerencsére bebizonyosodott, hogy a kávéban található összetevők valójában jó hatással vannak az egészségünkre. De még mindig sok vita folyik arról, vajon mennyi kávé számít még egészségesnek.

Az alábbiakban megtudhatod, hány csésze kávé számít még egészségesnek, és mi az, ami már túl sok. A cikk végén még egy kis bónuszt is találsz arról, hogy tarthatod számon a koffeinbeviteledet.

A megfelelő mennyiségű kávé jó hatással van a szívre

Egy német kutatócsoport kiderítette, hogy a koffein javítja a vérerekben a sejtek működését, és arra készteti azokat, hogy úgy működjenek, mint a fiatalabb sejtek. A kutatók úgy vélik, hogy az optimális kávémennyiség, ami hosszabb ideig fiatalon tartja a szívet, napi 4 csésze.

A kávéfogyasztók tovább élnek

Az évek során a kutatók azt vették észre, hogy a rendszeres kávéfogyasztókat ritkábban érintik bizonyos egészségügyi problémák. Ezen a listán szerepelnek különböző szívbetegségek, stroke, sérülések, légzőszervi megbetegedések, fertőzések és a cukorbetegség is. Az USA-ban egy 400 000 ember közreműködésével végzett tanulmány azt találta, hogy azok az emberek, akik napi szinten fogyasztanak kávét, kisebb eséllyel halnak meg hasonló okokból, mint azok, akik visszafogják magukat a koffeinfogyasztásban.

De azért ne vidd túlzásba

Ha azonban napjában 6 csésze, vagy akár annál több kávét iszol, a mérleg nyelve a negatív irányba mozdul el, ahol már esetleges kockázatokról beszélhetünk. Azok az emberek, akik rendszeresen túl sok kávét isznak, egészségügyi komplikációkkal nézhetnek szembe. Ha napi 6 csésze presszókávénál többet iszol, akár 22%-kal is növelheted a szívbetegségek kialakulásának kockázatát, állapította meg egy tanulmány.

Mitől lesz egészségtelen a kávé?

Amennyiben több mint napi 6 csésze kávét iszol, nemcsak önmagában a koffein lehet káros hatással az egészségedre. Sokan cukorral, tejszínnel és más ízesítőkkel isszák a kávét, ezzel több kalóriát és zsírt adva hozzá, ami viszont potenciális egészségügyi problémákhoz vezethet. Bár igaz, hogy a megfelelő mennyiségű feketekávé csökkenti a cukorbetegség kockázatát, a cukor, a tejszín és más édesítő- és ízesítőszerek hozzáadása növelheti a vércukorszintet.

Bónusz: hogy mérheted a koffeinbeviteledet?

A kávé nem az egyetlen koffeinforrás. Koffein található például a teában, és néhány más élelmiszerben, például a csokoládéban is. Egy online koffein-számláló segítségével pontosabban is megtudhatod, mennyit fogyasztasz ebből a stimulánsból naponta.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!