Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

A gyümölcs fogyasztását bőséges, fehérjékben és zsírokban gazdag étkezések után ajánlják, mert stimulálja az epeműködést.

A papaya több C-vitamint tartalmaz mint a kiwi, legalábbis a táplálkozásszakértők szerint. 150 gramm papaya napi kétszeres C-vitamin adagnak felel meg. A rostokban és antioxidánsokban gazdag gyümölcs segít a fehérjékben gazdag élelmiszer lebontásában, köszönhetően a papain nevű enzimnek.

Magas C-vitamin tartalmának köszönhetően a papaya felgyorsítja a hegek, vágások gyógyulását, ezért sikeresen alkalmazható a műtétek utáni felgyógyulásban.

A papaya fogyasztás kifejezetten hatásos a fehérjékben és zsírokban gazdag étrend után, mivel serkenti az epe működését és elsődleges szerepe van a zsírok emésztésében. Sültek, kolbászok, szószok vagy zsíros tejtermékek, mint a tejföl vagy sajt, fogyasztása után is sikeresen alkalmazható a papaya.

Ugyanakkor a papaya magnéziumban, káliumban, vasban, kalciumban és ásványi anyagokban gazdag, nagyobb béta-karotin tartalma van mint a sárgarépának. A gyümölcs magas A és E vitamin tartalommal rendelkezik. Csökkenti a lázat és gyorsítja a bélműködést. Ugyanakkor a papaya csökkenti a vércukorszintet, így a cukorbetegségben szenvedők sikeresen fogyaszthatják.

Megelőzi a napszúrást és a bőrrák kialakulásának esélyét köszönhetően béta-karotin tartalmának, amely védő hatással bír. Antioxidáns tartalmának köszönhetően rákmegelőző, öregedésgátló és méregtelenító hatású, energiát ad a szervezetnek.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!