KezdőlapÉletmódEgészségVegetáriánus szokások, melyeket mindenkinek be kellene tartania

Vegetáriánus szokások, melyeket mindenkinek be kellene tartania

-

Még több érdekes történetért iratkozz fel a Twice.hu hírlevelére!

… anélkül, hogy felhagyna a húsfogyasztással. A húskedvelők számára ugyanis a vegetáriánus étrend igazi öngyilkosság, azonban el kell ismernünk, hogy azok, akik mellőzik az állati eredetű táplálékot, sokkal inkább odafigyelnek arra, mit esznek, gondosan megválogatják, mi kerüljön a tányérukra, és egészségesen élnek.

vegetarianus-etel
Fotó: Flickr.com

Habár sokak számára a vegetáriánus étrend túl extrém vállalkozás, mégis akad néhány szokás, melyet nem árt megfogadni és bevezetni az egyéni étrendünkbe. Hagyd a húst a tányérodon, viszont érdemes az alábbi 6 jótanáccsal is megbarátkoznod.

1. Halmozd fel a zöldségeket – érdemes a hús mellé friss zöldségeket tálalni, lehetőleg keményítőmenteseket. Jenne Claiborne, táplálkozási szakértő, vegetáriánus séf és blogger ugyanis azt állítja, az antioxidánsokban, növényi rostban és ásványi anyagokban gazdag zöldségek olyan tápanyagokhoz juttatják hozzá a szervezetünket, melyeket a húsból és állati eredetű termékekből nem szerezhetünk be. Figyelj oda, hogy legalább kétféle zöldség legyen mindig a tányérodon, ha étkezel.

2. Kerüld a majonézt – ha ízesítésről van szó, a majonéz startból esik. Gondolj csak a vegetáriánusokra. Ők okosan kikerülik ezt a kalóriabombát, és egészségesebb megoldásokat találnak a szendvics ízesítésére. Például az avokádóból készített pépet, illetve az otthon készített hummuszt. A balzsamecet és a mustár is kiváló választás, ha plusz aromát és mínusz kalóriát szeretnél a szendvicsedbe.

3. Egyél erjesztett ételeket – az erjesztett ételek évek óta az életünkbe vannak, igaz, hogy utóbbi időben visszaszorultak a hűtőszekrény és a fagyasztóládák megjelenése miatt. Ezek a fajta ételek, mint például a kefir, savanyú káposzta és egyéb savanyúságok, könnyen beépíthetők az étredbe, és tele vannak tépanyagokkal, probiotikumokkal és zamattal, magyarázza Clairborne.

4. Bővítsd ki a fűszerállományod – vegetáriánus étrend vagy sem, valamennyi fogást a fűszerek tesznek igazán ízletessé, nem pedig a plusz zsiradék vagy kalória. Legyen az zöldség vagy hús, a fűszernövények bármivel képesek csodát művelni. A párolt brokkolit vagy barnarizst akár ugyanúgy megehetjük 5 napon át, viszont ha naponta más fűszert adunk hozzá, ötféle egyedi fogást kapunk, biztat a szakértő. Érdemes hát beszerezned édesköményt, cayenne borsot, friss gyömbért és koriandert is.

5. Csináld a semmiből – a vegetáriánusok sokkal több időt töltenek a konyhában, míg összedobják az ennivalójukat, számukra biztonságos alapanyagokból. Érdemes neked is ezt a praktikát kipróbálnod, és otthon megfőznöd az ételt, friss hozzávalókból, fölösleges adalékok, zsiradék és egyéb haszontalan összetevők nélkül.

6. Részesítsd a növény-alapú fehérjét – nem kell lemondanod a húsról, csupán tekintettel kell lenned arra, hogy a zöldségfélék sokkal egészségesebbek, így hosszú és betegségektől mentes életet garantálnak. A borsót sokszor emlegetik rost- és fehérjebombaként, de kiváló vitamin-, ásványi anyag- és antioxidánsforrás, mely mind fontos a testünk számára. Igyekezz hetente legalább kétszer zöldborsót vagy lencsét tenni az asztalra, akár körítésnek, akár önmagára fogyasztva.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy iratkozz fel a hírlevelünkre!


Legfrissebb

Ez is érdekelhet