A 11 éves csodagyerek, akinek magasabb az IQ-ja, mint Einsteinnek és Stephen Hawkingnak, már a mesteri diplomát is megszerezte az egyetemen.
Adhara Pérez Sánchez hároméves volt, amikor autizmust diagnosztizáltak nála, és annak ellenére, hogy az osztálytársai gyakran kinevették, tanárai pedig figyelmen kívül hagyták, bebizonyította, mire képes – 11 évesen már megszerezte az egyetemi mesteri diplomát.
Olvasd el ezt is: Egy orvos arra figyelmeztet, hogy soha ne osszuk meg az ágyunkat a kutyánkkal
Adhara Pérez Sánchez hihetetlen módon még azelőtt befejezte a középiskolát, mielőtt betöltötte volna a 7 évet.
A Mexikóvárosból származó lány 162 pontot ért el az IQ-tesztjén – ez magasabbat, mint minden idők legnagyobb fizikusa, Stephen Hawking pontszáma. Hamarosan átveheti a mesteri diplomáját, és most a Mexikói Űrügynökséggel dolgozik együtt, hogy segítsen népszerűsíteni az űrkutatást a fiatalok körében.
» A szakértők szerint ez az 5 legkárosabb szó, amit egy gyereknek mondhatunk
» Horoszkóp 2023. OKTÓBER: az ősz második hónapja boldogságot és pozitív változásokat hoz mindenki életében!
» A hagyományos elveket valló feleség szerint minden nőnek otthon kellene maradnia, hogy gondoskodjon a férjéről
» 5 ok, amiért jobb ha azonnal felhagysz a lelki társ keresésével
Adhara a Mexikói Technológiai Egyetemen szerzett ipari mérnöki diplomát matematikai szakiránnyal, és ezzel az eredménnyel egyértelműen kitűnik kortársai közül.
Hihetetlen intelligenciája ellenére azonban nem volt könnyű dolga. Hároméves korában diagnosztizálták nála a fejlődési rendellenességet, miután a beszéde jelentősen visszafejlődött. A későbbiekben háromszor is iskolát kellett váltania, és a tanárai valahogy nem vették észre a képességeit.
Édesanyja, Nayeli Sánchez szerint a lányának nagyon sok nehézséget kellett legyőznie, de az eredményei bebizonyítják, mekkorát tévedtek vele kapcsolatban régi tanárai és osztálytársai.
„A tanárok nem voltak túl megértőek, folyton arra panaszkodtak, hogy nem akarja befejezni a kiadott feladatokat – elkezdte kirekeszteni saját magát, nem akart az osztálytársaival játszani, furcsának, másnak érezte magát” – mesélte az édesanya.
„Csak rövid ideig tudott figyelni az iskolában, aztán elaludt, nem akart több feladatot elvégezni. Nagyon depressziós volt, az emberek nem mutattak iránta empátiát, kigúnyolták őt” – tette hozzá a nő.
Ami a jövőbeli céljait illeti, Adhara rendkívül ambiciózus, és keményen tanul, hogy egy nap űrhajós lehessen: „El akarok jutni az űrbe, és kolonizálni akarom a Marsot. Ha nem tetszik az, ahol vagy, képzeld el, hol szeretnél lenni. Én a NASA-nál látom magamat a jövőben, úgyhogy érdemes megpróbálni” – magyarázta Adhara.
Az Arizonai Egyetem tavaly ösztöndíjat ajánlott neki asztrofizikai tanulmányok folytatására, de a vízumproblémák bonyodalmai miatt lehet, hogy el kell halasztania tanulmányai folytatását.