Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Jól járt a Viacom Media Networks International (VIMN) az MTV globális átpozícionálásával. Az Y generáció csatornájának anyacége utolsó negyedéves jelentésében 2011-ben növekvő bevételről számolhatott be, amely köszönhető annak is, hogy a reality műsorokra és a szórakoztató tartalmakra hangsúlyt helyező MTV sorozatban a hetedik olyan negyedévét hozta, amit nézettségi és bevételi növekedéssel zárt. A magyar nézők is ezekre a tartalmakra a legfogékonyabbak.

Az MTV, a VIVA, a Nickelodeon és a Comedy Central anyacége, a Viacom International Media Networks (VIMN) a 2011-es pénzügyi évben 14.91 milliárd dolláros bevételről számolhatott be, ez 12%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A cég konszolidált bevétele az utolsó negyedévben 22%-os növekedést mutat, ami 2.25 milliárd dollárt jelent.

A VIMN nemzetközi bevételeinek növekedésből kivette a részét a közelmúltban megerősödött Comedy Central és az MTV is, utóbbi az elmúlt évben globális átpozícionáláson is átesett. A váltás után a zenéről a hangsúly a reality műsorokra tevődött a csatornánál, amely jó döntésnek bizonyult: a Jersey Shore, a Tini Mamik és a 2011-es Video Music Awards globális sikere az MTV-nek zsinórban a hetedik sikeres negyedévét hozta, így évről évre növekszik a csatorna nézettsége és bevétele. Amíg Latin-Amerikában továbbra is a telenovellák a nézők kedvencei, addig Magyarországon egyre inkább a csatorna saját gyártású sorozatai és a reality-k felé tolódik el a közönség érdeklődése.

„Az a tapasztalatunk, hogy a magyar nézők nagyon jól fogadták az MTV átpozícionálását, ezt támasztják alá a napi szintű nézettségi adataink hónapok óta tartó tendenciózus növekedése. Nagy népszerűségnek örvend a napokban új évaddal jelentkező Tini Mamik vagy a Jersey Shore is. Az MTV magyar nyelvű adásának szempontjából legfontosabb 15-29-es fiatal célcsoport az AGB adatok alapján célzottan keresi a húzóműsorokat. Zenei formátumokhoz képest ezek a tartalmak nagyságrendekkel több nézőt vonzanak.” – mondta Bartosz Witak, a VIMN kelet-európai régiójának vezérigazgatója.

A hazai piacon gyakorlatilag versenytárs nélkül működő Comedy Central évente megduplázta korábbi nézettségét. Így a magyar humorcsatorna mostanra minden hónapban az elérhető 110 magyar nyelvű csatorna közül a legnézettebb tíz között szerepel.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!