Az Apple a világ legértékesebb márkája, felbecsült értéke eléri a 100 milliárd dollárt, ami értékének 44%-os növekedését jelenti, derült ki az Eurobrand által készített toplistából.
A második legértékesebb világmárka a Coca-Cola, amelynek értéke 60 milliárd dollár, ezt követi a harmadik helyen a Microsoft, amelynek felbecsült értéke 54 milliárd dollár.
Egyébként a Top 10-ben helyet foglaló márka mindegyike az Amerikai Egyesült Államokból érkezik.
A toplista negyedik pozícióján az IBM foglal helyet (52,63 milliárd dollár), majd ezt követi a Google (50,6 milliárd dollár), amely tavaly még a negyedik helyen szerepelt.
A hatodik helyen a Philip Morris áll (48,3 milliárd dollár), aki a 10-ik pozícióról rukkolt előre. A hetedik pozíciót a Procter & Gamble (47,14 milliárde dollár) foglalhatta el, míg a McDonalds-é a jól megérdemelt nyolcadik helyezés.
A 10 legértékesebb világmárka toplistáját a Johnson & Johnson (44,66 milliárd dollár) és az AT&T (44,94 milliárd dollár) mobilszolgáltató zárja.
A Pepsi idén kilépett a 10-es toplistából, jelenleg a 12-ik helyet foglalja el, értéke eléri a 41,56 milliárd dollárt.
A legértékesebb Amerikai Egyesült Államokon kívüli márka a China Mobile, amely a toplista 11-dik pozícióján foglal helyet, értéke eléri a 43,98 milliárd dollárt.
A LVHM (Luis Vuitton Moet Hennessy) a legértékesebb európai márka, értéke eléri a 34,3 milliárd dollárt, így a toplista 14-ik pozícióján foglal helyet. A Vodafon értéke is igen szépnek mondható, 28,57 milliárd dollár.
Az Apple nagy riválisa, a Samsung 39,7 %-os növekedést ért el, 23 milliárd dollárra tehető értéke, ezzel pedig a 44-ik helyről egyből felkúszta magát a 24-ik pozícióra.
A legnagyobb márkaesést a HP könyvelhet el magának, mínusz 28,3%-ot.