Debrecen, Gödöllő és Balatonfüred voltak a legjobban kommunikáló városok tavaly az Image Factory az Observer Médiafigyelő közreműködésével végzett kutatása szerint. Azt vizsgálták, hogy mely települések médiamegjelenése volt a legvonzóbb. Ez alapján pedig három kategóriában hirdettek győztest.
A megyei jogú városok között második alkalommal nyert Debrecen, míg a nagyvárosok között Gödöllő végzett az élen. A kisvárosok között pedig immár harmadik alkalommal Balatonfüred lett az első.
A megyei jogú városok rangsorának dobogóján megismétlődött a tavalyi végeredmény, mivel amellett hogy Debrecen ismét győzni tudott, Szeged lett a második, Miskolc pedig a harmadik. Ennek kapcsán közleményükben kifejtették: „Debrecen 2009-ben is komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy az ország második legnagyobb városa lévén a vidéki Magyarország fővárosaként jelenjen meg a nyilvánosságban”.
Szeged elsősorban a színes kulturális rendezvényekkel, koncertekkel, valamint látványos válságkezelő lépéseivel biztosította be magának újra a második helyet. Miskolc pedig a hírmennyiség tekintetében volt kimagasló. Ugyan a negatív hírek számát tekintve a harmadik helyen áll (Pécs és Veszprém mögött), emellett a pozitív hírek aránya is itt a legnagyobb – írták.
A nagyvárosok versenyét a tavalyi hatodik helyezett Gödöllő nyerte meg. A második helyezett Szentendre éppen csak lecsúszott a kategória első fokáról, Keszthely pedig Gödöllőtől és Szentendrétől ugyan alaposan lemaradva, de a többi települést jócskán megelőzve futott be a harmadik helyére.
A kisvárosok listáján már zsinórban harmadszor Balatonfüred lett az első, mely a kutatások szerint tudatos stratégia eredménye. A város rendezvényeivel, kommunikációjával a Balaton kulturális fővárosa képet erősíti – írták.
„A 2009-es év kellemes meglepetését okozta” Százhalombatta, hiszen a 2008-as évhez képest huszonhárom helyet javítva szerezte meg az „ezüstérmet”. Hasonlóan nagyot lépett előre Mohács is, amely a tavalyi 17. helyről lépett a harmadik helyre.
A városi internetes portálokat is értékelték, amely kategóriában a tavalyi évhez hasonlóan ismét Pilisvörösvár honlapja lett a győztes – tették hozzá.
(MTI)