Az ABC amerikai tévécsatorna sikeresen értékesítette a 84. Oscar-gála reklámidejét. Az idei szpotok egységára félpercenként 1,7 millió dollár.
Az NBC csatorna sikeres Super Bowl reklámidő-kiárusítását követően az ABC is ügyesen értékesítette a 84. Oscar-gála teljes reklámidejét – olvasható az Adweek-en.
A díjátadó kapcsán névtelen források azt nyilatkozták, hogy az egységnyi értéke egy félperces szpotnak idén 1,7 millió dollár – amely nagyjából megegyezik a tavalyi tarifával. Két évvel ezelőtt a közvetítés félpercnyi egysége 1,5 millió dollárba került.
A gála kelendő reklámidejének oka, hogy ez a negyedik legnézettebb televíziós esemény az USA-ban; csak a Super Bowl, illetve az AFC és az NFC Championship (a Super Bowl elődöntői) előzik meg.
Az ABC fellendülést remél az idei évtől a 2011-es, kudarcnak tekinthető eredmény után. Tavaly vélhetően az össze nem illő műsorvezető párosnak, és a lehangoló Legjobb Film kategória Oscar-jelöltjeinek köszönhetően 10 százalékkal, 37,6 milliósra csökkent a gála nézettsége. Az Oscar közvetítés idei műsorvezetője egyébként az a Billy Crystal lesz, akinek a fellépése (és persze a rekorder Titanic) az 1998-as díjátadón 57,3 milliós nézettséget eredményezett.
Forrás: Kreativ.hu