KezdőlapHírekRepülési szakértők elmagyarázták, hogyan menekült meg az egyetlen túlélő az indiai repülőgép-szerencsétlenségből

Repülési szakértők elmagyarázták, hogyan menekült meg az egyetlen túlélő az indiai repülőgép-szerencsétlenségből

-

Iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a Viberen, a Telegramon, Whatsappon és a Google Hírek-en!

A repülőgép-szerencsétlenség és az egyetlen túlélő, Vishwashkumar Ramesh döbbenetes története világszerte sokakat elgondolkodtatott: vajon tényleg a 11A ülés volt a legbiztonságosabb hely a gépen?

„Ez csak egy mítosz” – állítják repülési szakértők a PRO TV-nek, akik kifejtették, hogyan történhetett meg, hogy a 40 éves indiai férfi szinte sértetlenül megúszta az ütközést, miközben a gép közel 300 km/órás sebességgel csapódott egy épületbe.

Vishwashkumar Ramesh, a tragédia egyetlen túlélője, a 11A ülésen utazott. A kórházi ágyából – ahol csupán felületi sérülésekkel ápolják – mesélte el a történteket az újságíróknak, hitetlenkedve, hogy egyáltalán életben maradt.

Riporter: A repülőgép kigyulladt, mielőtt kijött?
Viswashkumar Ramesh: Igen, eleinte kis lángok voltak, miután kijöttem, felrobbant.

Riporter: Segített valaki, hogyan sikerült kiugrania a roncsból?
Viswashkumar Ramesh: Nem, kiugrottam, egyszerűen kijöttem belőle, aztán megérkeztek a mentők.

Riporter: Az épületből jött ki?
Viswashkumar Ramesh: Nem, a földszinten, a roncs belsejében.



A Boeing 787 Dreamliner gépen az 11A ülés az economy osztály első sorában helyezkedik el, közvetlenül a business class mögött, közel a bal oldali vészkijárathoz. A gép bal elülső része az ütközés pillanatában leszakadt, és éppen ezen a ponton nyílt egy rés, amely lehetővé tette Ramesh számára, hogy kijusson a roncsból.

Andrei Trandafir pilótaoktató a PRO TV-nek elmondta, nem létezik szerencsés hely egy repülőn.

„Nem, a repülésben minden hely standard. A 11A-as utasról csak annyit mondhatunk, hogy nagy szerencséje volt a többiekhez képest” – mondta Trandafir.

A vizsgálatok szerint a gép 11A-s üléssel szemközti rész közvetlenül csapódott az épületnek, és pillanatokon belül lángra kapott – a bent ülők számára esély sem maradt a menekülésre.

Cătălin Prunariu repülési szakértő a csatornának elmagyarázta a túlélés lehetséges okát.

„A Flight Radar adatai szerint az utolsó sebesség 147 csomó volt, ami körülbelül 280–300 km/óra. Ha frontális ütközés történt volna, ez a személy nyilvánvalóan nem élhette volna túl, mert a gravitációs lassulás hatalmas. Ő valahogy áldozata vagy kedvezményezettje lett egy olyan erők összességének, amelyek úgy alakultak, hogy egymást kioltották, amíg a becsapódás túlélhetővé vált. Nagy szerencséje volt” – mondta a szakértő.

Egy korábbi tanulmány az Egyesült Államok Szövetségi Légiközlekedési Hatóságától (FAA) arra a következtetésre jutott, hogy frontális ütközés esetén a gép hátsó részében ülőknek valamivel nagyobb esélyük van a túlélésre, mivel az ütközés ereje hátrafelé haladva fokozatosan csökken.

RSS Feed Beágyazás

Ezeket olvastad már?

    Legfrissebb

    Hirdetés

    Csemegézz

    Ez is érdekelhet