KezdőlapHírekReputation Rating 2011: Szektorgyőztes a Vodafone, a Nokia, a Béres és a...

Reputation Rating 2011: Szektorgyőztes a Vodafone, a Nokia, a Béres és a CIB

-

Iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a Viberen, a Telegramon, Whatsappon és a Google Hírek-en!

A legjobb reputációval rendelkező hazai telekommunikációs cég a Vodafone, az elektronika területén pedig a komáromi Nokia megítélése a legjobb. Az egészséggazdaság szektorban kimagaslik a Béres, míg a bankok és biztosítók mezőnyében a CIB került a ranglista élére. Mindez a B&P Braun & Partners megújult Reputation Rating kutatásának eredményeiből derül ki.

Egy vállalat értékét nagymértékben befolyásolja a társadalomban, illetve a közvetlen érintettjeiben róla kialakult kép. Ennek az igen értékes, éppen ezért nagy odafigyelést igénylő vállalati reputációnak a részletes megismerésére dolgozta ki két évvel ezelőtt a Reputation Rating kutatást a B&P Braun & Partners Magyarország.

A tanácsadó cég idén először nem a legnagyobb hazai vállalatokat kutatta, hanem iparágakra vonatkozó reputációs kutatást készített. Az IT és telekommunikáció, az elektronika, az egészséggazdaság, valamint a pénzügyi szektor legnagyobb 10 (a pénzügyi szektor esetében 12) vállalatát górcső alá vevő kutatás során többek között az is kiderült, hogy felértékelődött a vállalati kommunikáció hitelessége. Az adatfelvételre 2011. márciusában került sor.

IT és telekommunikáció

A kutatás során egyértelművé vált, hogy az IT és telekommunikációs szektor vállalatainak reputációját elsősorban az általuk nyújtott szolgáltatás észlelt minősége befolyásolja – ez pedig egy sokszor szubjektív módon megítélt, apró hibákkal is komolyan károsítható terület. A legfontosabb dimenzió az Elismertség lett ezen a területen, míg a Leadership, azaz a vezetés a legkevésbé fontos. Az IT és telekommunikáció szektor reputációs rangsorának élén a Vodafone végzett, szorosan mögötte pedig az Ericsson Magyarország és a Magyar Telekom.



Aktív kommunikációjuknak és a több millió hazai előfizetőnek köszönhetően a három nagy mobilszolgáltató dominálja az iparágat – a szektoron belüli versenyük állása a következő: Vodafone (1.), Telekom (3.), Telenor (4.).

Elektronika

Az elektronika szektorban elsősorban nagy gyártó cégeket vizsgáltunk – ezek megítélése szempontjából kulcsfontosságú, hogy milyen munkaadói képet alakítanak ki magukról a köztudatban. Ezen a területen volt a legnagyobb különbség a vizsgált cégek megítélése között – ami részben annak is köszönhető, hogy kevésbé ismert, ún. bérgyártó vállalatok is szerepeltek a listán. A szektor legjobb reputációval bíró hazai vállalata a Nokia Komárom Kft. lett, a Philips Magyarország a második, a Sanyo Hungary pedig a harmadik helyen végzett.

Az elektronika komoly bizonytalansági tényezőknek kitett szektor. Itt azonnal megérezhetik a munkavállalók a válság hatásait, és még a japán környezeti katasztrófa is egyből találgatásokat indít el. Éppen ezért nem meglepő, hogy a Hitelesség lett a legfontosabb dimenzió itt, ami a megbízható, hiteles tájékoztatást is magában foglalja.

Egészséggazdaság

Az egészséggazdaság olyan összetett szektor, amelyik a hagyományos értelemben vett gyógyszercégek mellett az egészséges életmódra koncentráló élelmiszergyártókat is magában foglalja. A Béres végzett az első helyen, megelőzve a tavalyi Reputation Rating lista első helyezettjét, a Richtert, majd a legjobb élelmiszeripari cégként végzett Nestlé következik.

Nyilvánvalóan hatással volt a szektor cégeinek megítélésére az, hogy stabilan átvészelték a válság hatásait – jellemző, hogy itt volt a legmagasabb az iparági átlag. Az egészséggel foglalkozó cégekkel szemben megfogalmazódik az elvárás, hogy beszéljenek többet az egészségmegőrzésről, a megelőzésről, illetve több, tevékenységükhöz kapcsolódó társadalmi feladatot vállaljanak fel. Az iparág tevékenységéből adódóan bizalmatlansággal szemléljük ma ezeket a vállalatokat, ami miatt egyre nagyobb szerep jut az alternatív gyógymódoknak és hagyományos gyógyászati eljárásoknak is.

Bankok és biztosítók

A bankok és biztosítók szektorában lett a legalacsonyabb az iparági átlag. Érthető, hiszen a pénzügyi válság hatására a pénzintézetek iránti bizalom rengett meg a legmélyebben. A szektorban a CIB Bank végzett az élen, az MKB Bank és az OTP Bank előtt. A legjobb biztosító a negyedik helyen végzett Allianz lett.

Érzelmi szempontból egyértelműen negatívan viszonyulunk a pénzügyi szektor vállalataihoz. Ez többek között abból ered, hogy az ügyfélkapcsolatok terén nincs egyenrangúság, az ügyfelek kiszolgáltatottnak érzik magukat a pénzintézetekkel szemben. A biztosítók tekintetében az is fokozza a feszült viszonyt, hogy a biztosítási ügynökök rövid távú érdekei ellentétesek a biztosítottak hosszú távú elképzeléseivel. Ugyanakkor általános elismertségnek örvendenek a pénzintézetek társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos adományozási programjai.

A kutatás alapját képező öt dimenzió (Hitelesség, Leadership, Vállalati polgárság, Elismertség és Érzelmi közelség) közül négy szektorból háromban a Hitelesség bizonyult a legfontosabbnak egy vállalat megítélésénél. Mind a négy esetben a Leadership, azaz a vezetés lett a legkevésbé fontos dimenzió. Ma tehát elsősorban azt várjuk el egy vállalattól, hogy megbízhatóan, átláthatóan, érthetően tájékoztasson működéséről, szolgáltatásairól, termékeiről.

„A vállalatok reputációja valós érték, amivel törődni kell. Ezt erősítette meg szektorokra vonatkozó kutatásunk is, amelyben az érintettek a hitelesség fontosságára hívták fel a figyelmet. A mai gazdasági helyzetben minden vállalatnak tudatos stratégiával kell rendelkeznie arra nézve, hogyan lehet sikeres úgy, hogy minél jobb legyen a társadalmi megítélése”, mondta el Iglódi Csaba, a B&P ügyvezetője.

 

HelyezésIT és telekommunikáció Pont
1Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. 31,94
2ERICSSON Magyarország Kommunikációs Rendszerek Kft. 31,40
3Magyar Telekom Távközlési Nyrt 31,05
4Telenor Magyarország Zrt.30,44
5UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.25,09
6INVITEL Távközlési Zrt.22,39
8DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.21,64
7GTS-DATANET Távközlési Kft.21,59
9ANTENNA HUNGÁRIA Magyar Műsorszóró és Rádióhírközlési Zrt.21,04
10FiberNet Kommunikációs Zrt.18,48
ÁTLAG25,51

HelyezésElektronikaPont
1Nokia Komárom Kft.36,03
2PHILIPS Magyarország32,60
3SANYO Hungary Ipari és Kereskedelmi Kft.28,88
4ELECTROLUX LEHEL Hűtőgépgyár Kft.28,60
5GRUNDFOS Magyarország Gyártó Kft.28,35
6GE Hungary Ipari és Kereskedelmi Kft.28,18
8Magyarországi Siemens-csoport28,10
7VIDEOTON HOLDING Zrt.27,75
9Flextronics International Termelő és Szolgáltató Vámszabadterületi Kft.20,24
10Jabil Circuit Magyarország Szerződéses Gyártó Kft.20,20
ÁTLAG27,89


HelyezésEgészséggazdaságPont
1Béres Gyógyszergyár Zrt.35,51
2Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt.32,96
3NESTLÉ HUNGÁRIA Kft.29,23
4HERBÁRIA Gyógynövényfeldolgozó és Kereskedelmi Zrt.29,20
5SANOFI-AVENTIS/CHINOIN27,76
6TEVA Magyarország Gyógyszerforgalmazó Zrt.27,74
8EGIS Gyógyszergyár Nyrt.27,68
7DANONE Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft.25,16
9Novartis Hungária Egészségügyi Kft.25,06
10GlaxoSmithKline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft.24,32
ÁTLAG28,46

HelyezésBankok és biztosítókPont
1CIB Bank Zrt.27,96
2MKB Bank Zrt.26,93
3OTP Bank Nyrt.26,17
4Allianz Hungária Biztosító Zrt.26,01
5Erste Bank Hungary Nyrt.25,56
6UniCredit Bank Hungary Zrt.25,52
8Raiffeisen Bank Zrt.25,48
7AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt.24,33
9K&H Bank Zrt.23,44
10ING Biztosító Zrt.23,14
ÁTLAG24,84
RSS Feed Beágyazás

Ezeket olvastad már?

    Legfrissebb

    Hirdetés

    Csemegézz

    Ez is érdekelhet