Az Yves Rocher Magyarország vehette át 2011. június 2-án a legkiválóbb sikermárkáknak járó Superbrands díjat. A természet iránt elkötelezett, növényi alapú kozmetikumokat gyártó és forgalmazó cég törekvéseit a világ legjelentősebb márkaértékelési rendszere ítélte példamutatónak.
A Superbrands több mint 87 országban azonos kritériumok alapján díjazza a vezető márkákat. A címet olyan cégnek ítéli a szakértőkből álló zsűri, amely saját területén kitűnő hírnevet szerzett és a márkához kapcsolt értékek olyan további előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.
Az Yves Rocher világszerte dinamikusan fejlődik, Szépségműhelyei öt kontinens 80 országában működnek, növényi alapú kozmetikumaihoz 1600 márkaboltban juthatnak hozzá a természetes alapanyagokat kedvelő vásárlók. Sikerének titka, hogy termékeit maga gyártja és forgalmazza, alapanyagainak zömét pedig saját bio-kertjeiben termeszti.
A cég megalakulásától kezdve óvja a környezetet: többek között biológiailag lebomló kozmetikumai, újrahasznosított, minimalizált méretű csomagolóanyagai, növényi tintával írt használati utasításai, és többször felhasználható bevásárlótáskái szolgálják ezt a célt. A tavaly 50. születésnapját ünneplő márka úgy döntött, hogy még nagyobb célt tűz ki maga elé: az ENSZ Környezetvédelmi Programján belül 50 millió fát fog ültetni az elkövetkező 5 évben. 2011 júniusában már több mint 14 millió fánál tart…
Magyarországon tizennégy márkabolt várja a vásárlókat: Budapesten a Teréz körúton, a Mammut I-ben, a Westendben, a Duna Plázában, az Árkádban, az Allee-ban és a Camponában, a Corvin Atrium Bevásárlóközpontban, az Aréna Plázában, a Blaha Lujza téren idén áprilisban nyílt Europeum bevásárlóközpontban, valamint az ország vidéki nagyvárosaiban: Pécsett, Győrben, Debrecenben, Székesfehérváron. És a fejlődés nem állt meg: 2011-ben további boltok nyitását tervezi Magyarországon az Yves Rocher. A hazai vásárlók tehát napról napra értékelik az Yves Rocher termékeit – most szakmai elismerésben is részesült a bolthálózat és a mögötte álló magyarországi csapat.
A kitüntető oklevelet Venczel Judit kereskedelmi igazgató vette át.
A Superbrands a világ legjelentősebb márkaértékelési rendszere, mely több mint 87 országban azonos kritériumok alapján díjazza a vezető márkákat. A Brand Council független szervezet 1995-ben, Nagy-Britanniában jött létre, országonként létrehozza szakértői bizottságát, amelynek tagjai a marketing szakma, a média és a tudományos élet vezető képviselői. Magyarországon a független szakértők több mint 180 000 nemzeti védbejegyzés közül, meghatározott szempontok – az adott brand tradíciója, történelme, piaci szereplése, a márka reputációja, a vállalat goodwillje, etikai megítélése, közismertsége, tudatos innovációja és márkastratégiája – alapján választják ki a legkiválóbbakat.
Superbrands szakértői bizottság tagjai 2011-ben
Aczél László – Young & Rubicam, ügyvezető igazgató
Dr. Bauer András – Budapesti Corvinus Egyetem, tanszékvezető
Dr. Bendzsel Miklós zsűrielnök – Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, elnök
Dr. Nagy Bálint – IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola, tanszékvezető
Dr. Serényi János – Értéktrend Consulting, a Superbrands szakmai vezető
Dr. Törőcsik Mária – Pécsi Tudományegyetem, Marketing Tanszék, professzor
Dr. Vass László – Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, rektor
Fischer András – Médiaunió, elnökségi tag
Gosztonyi Csaba – Carbon Group Communication, ügyvezető igazgató
Kozák Ákos- GFK Hungária Piackutató Intézet, ügyvezető igazgató
Kozári István – Origo, kereskedelmi igazgató
Lakatos Zsófia – Magyar PR Szövetség, alelnök
Málnay B. Levente – Chello Central Europe Zrt., igazgató
Merziczky László – Magyar Reklámszövetség, elnök
Nyomárkay Kázmér – Sanoma Budapest, lapigazgató
Simon András – Magyar Marketing Szövetség, alelnök
Simon Zsolt – TV2, vezérigazgató