KezdőlapHírekÚj részletek derültek ki az indiai repülőgép-katasztrófáról - ez okozhatta a tragédiát!

Új részletek derültek ki az indiai repülőgép-katasztrófáról – ez okozhatta a tragédiát!

-

Iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a Viberen, a Telegramon, Whatsappon és a Google Hírek-en!

A nyomozók úgy vélik, hogy a múlt héten Indiában lezuhant Boeing 787 Dreamliner vészhelyzeti motorjának generátora működött, amikor elkezdett veszíteni a magasságából. Ez a felfedezés arra utal, hogy a gép hajtóműveivel lehetett a probléma – írta a Reuters a The Wall Street Journal által megszerzett információkra hivatkozva.

A Ram Air Turbine (RAT) néven ismert vészhelyzeti rendszer áramot és hidraulikus nyomást termel, hogy a pilóták mindkét hajtómű egyidejű meghibásodása esetén is irányítani tudják a repülőgépet.

A RAT fő eleme egy kis légcsavar, amely a gép törzsének aljáról ereszkedik le, és tartalék generátorként működik. A RAT által termelt áram lehetővé teheti a repülőgép kritikus fontosságú alkatrészeinek működését meghibásodás esetén.

A rendszer repülés közben automatikusan működésbe léphet, ha mindkét hajtómű meghibásodik, vagy ha mindhárom hidraulikus rendszerben alacsony nyomás alakul ki. Akkor is aktiválódhat, ha a pilótafülkében lévő műszerek elvesztik az áramellátást, vagy ha a repülőgép elektromos szivattyúival problémák adódnak.

A pilóták szükség esetén manuálisan is aktiválhatják a vészhelyzeti rendszert. Anthony Brickhouse, amerikai repülésbiztonsági tanácsadó a The Wall Street Journalnak elmondta, hogy ez leggyakrabban akkor történik meg, amikor a pilóta úgy véli, hogy mindkét hajtómű leállt. A hajtóművek meghibásodásának számos oka lehet, például ha egy madár csapódik neki, vagy üzemanyag-ellátási problémák lépnek fel.

„A kereskedelmi repülésben rendkívül ritka a két hajtómű egyidejű meghibásodása” – magyarázza a szakértő. „A hajtóműveink ma hatékonyabbak és megbízhatóbbak, mint valaha.”



Ez a megállapítás kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy a hajtóművek megfelelően működtek-e a felszállás során. A Boeing 787-8-as repülőgépet az amerikai General Electric Aerospace GEnx hajtóműveivel szerelték fel.

A 242 személyt szállító gép másodpercekkel a felszállást követően veszíteni kezdett a magasságából, és lezuhant. Egy utas kivételével mindenki életét vesztette a fedélzeten, és a balesetnek mintegy 30 további áldozata van, mivel a gép egy lakónegyedbe csapódott be.

India repülésbiztonsági hatósága kedden közölte, hogy nem állapított meg komolyabb biztonsági problémát az Air India Boeing 787-es repülőgépei esetében.

RSS Feed Beágyazás

Ezeket olvastad már?

    Legfrissebb

    Hirdetés

    Csemegézz

    Ez is érdekelhet