A cél az európai partneri együttműködések támogatása és a globális 3D-stratégia, marketing és kommunikáció megerősítése.
A Panasonic bejelentette, hogy a 3D-üzletág fejlesztése érdekében európai 3D innovációs központot létesít a németországi Wiesbadenben. A 2010 júliusában Japánban létrehozott első 3D Innovációs Központ után most, október 1-től az európai, a közeljövőben pedig az észak-amerikai centrum nyitja meg kapuit, hogy ezekben a térségekben is támogatást nyújtson a partneri együttműködések számára, valamint ösztönözze a fogyasztói keresletet és az innovációt a 3D területén.
A 3D-hardverek gyártása várhatóan drámai növekedésnek indul, és használatuk gyorsan elterjed. A Panasonic üzleti terve 2012-ig több mint 500%-os növekedést tűzött ki célul az otthoni eszközök, a tartalommegoldások és a nagyméretű kijelzők üzletágában. Ennek elérése érdekében az európai és az észak-amerikai központ az oszakai székhelyű 3D Innovációs Központtal összehangoltan végzi majd a munkáját.
Laurent Abadie, a Panasonic Europe vezérigazgatója és elnöke szerint “2010 már eddig is izgalmas év volt a 3D-iparág, és különösen a Panasonic számára. Partneri együttműködéseink az olyan szervezetekkel, mint például a Francia Teniszszövetség (Fédération Française de Tennis) a Francia Nyílt Teniszbajnokság kapcsán, vagy a professzionális és fogyasztói 3D-kamkorderek és a cserélhető 3D-objektív világelsőként történő piacra dobása, fémjelzik elszántságunkat a fogyasztói kereslet támogatása iránt, valamint hozzájárulásunkat a 3D-iparág egészének kiszélesítéséhez. A 3D üzleti lehetőségeinek megteremtése és maximalizálása érdekében 3D innovációs központjaink az üzletág minden szintjét – a tartalomalkotástól a berendezésekig – egyetlen globális csapat koordinátoraként irányítják majd, új üzleti modelleket hozva létre és a teljes körű megoldásokra helyezve a hangsúlyt, hogy ilyen módon már előre gondoskodhassunk a vásárlók igényeinek kielégítéséről.”
A Panasonic 3D Innovációs Központ a Panasonic Csoport erősségeit kívánja összefogni és szinergikus módon kiaknázni a 3D-technológiák és szolgáltatások fejlődésének ösztönzése területén. Ezen belül fő feladatai a következők lesznek:
1. Koordináció
Együttműködés a többi regionális 3D Innovációs Központtal a különböző üzleti egységeken belül – mint például az otthoni eszközök, a B2B-szektor nagyméretű professzionális kijelzői, vagy a tartalommegoldások (pl. a Panasonic Hollywood Laboratory közreműködésével) –, valamint egy olyan platform létrehozása, amelyen keresztül tartalmak, ötletek és bevált módszerek oszthatók meg egymással a 3D vonatkozásában abból a célból, hogy vásárlóinknak a legjobb megoldásokat nyújthassuk.
2. Innováció
Az innováció mind a szoftverek/hardverek és rendszerek, mind az új üzleti lehetőségek / lehetséges piacok feltárása terén feladat.
A központ ezenkívül szoros együttműködést alakít ki a kutatási-fejlesztési, valamint az üzleti részlegekkel (köztük a Vállalati K+F Csoporttal, az AVC Networks Companyvel, a Panasonic System Networks Co., Ltd.-vel és a Panasonic Visuals, Inc. vállalattal), amelyek eddig vezetői voltak az iparágnak a Full HD 3D berendezések és tartalmak fejlesztése terén.