Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A mobiltechnológiával foglalkozó nemzetközi előrejelzések alapján 2011-ben az androidos okostelefonok meghódítják a világot. A Magyarországon is egyre népszerűbb Google operációs rendszer megismertetése érdekében a Telenor 2010 decemberében nagyszabású kereskedelmi kampányba kezdett, melynek köszönhetően a karácsonyi időszakban a Telenornál többszörösére nőtt az androidos okostelefonok értékesítése.

Az elgondolás sikerét mutatja, hogy a Telenor mindössze 1 hónap alatt sokszorása növelte eladásait az androidos okostelefonok tekintetében. A Samsung Galaxy S és a HTC Desire készülékekből naponta több mint háromszor, illetve ötször annyi kelt el, mint korábban. Az androidos készülékek toplistáját tekintve a Telenor ügyfelek preferenciái hasonlóak a nyugati trendekhez, hiszen a karácsonyi ajándéklista első három helyezettje: a Samsung Galaxy S, a Samsung Galaxy 3 és a SonyEricsson Xperia X8 voltak. Nyugat-Európában ugyancsak a Samsung Galaxy S volt a legnépszerűbb készülék 2010 harmadik negyedévében.

Az IDC decemberi adatai szerint a mobiltelefonok piacán a legfrissebb értékesítési adatok arra engednek következtetni, hogy az Android 2011-ben a legelterjedtebb operációs rendszerré léphet elő Nyugat-Európában, maga mögé utasítva a Nokia eddig vezető szerepet betöltő Symbianját is. 2010 harmadik negyedévében ugyanis az operációs rendszer Európa nyugati felében már 23%-os piaci részesedésre tett szert, és több mint 4.3 millió androidos készüléket adtak el. A gyors előretörést mutatja az is, hogy a nyugati régióban a már elérhető 45 androidos mobiltelefon közül 24 ebben az időszakban jelent meg.

A Telenor – felismerve az Androidban rejlő lehetőségeket – 2010. december elsején nagyszabású, edukációval egybekötött kereskedelmi és közösségi média kampányt indított azzal a céllal, hogy megmutassa, miként könnyíthetik meg az okostelefonok a felhasználók mindennapjait.

„A Telenor arra törekszik, hogy minél több embert bekapcsoljon Magyarország digitális vérkeringésébe, amelyet nagyban elősegíthet az okostelefonok 2011-ben várható ugrásszerű elterjedése. Ebben az évben is folytatjuk Android-kampányunkat, amelyben továbbra is meghatározó szerepet kap az ismeretterjesztés és az edukáció. Szeretnénk megmutatni, hogy az okostelefon nem feltétlenül luxuscikk.” – nyilatkozta Nyilas Orsolya, a Telenor PR szakértője.

A már Androidot használókra gondolva a Telenor Androidea néven pályázatot hirdetett Facebook oldalán, amelyet a szolgáltató egy rendhagyó, szakújságírók és bloggerek részvételével megszervezett workshop keretében jelentett be. A pályázatra – minden várakozást felülmúlva – közel 500 ötlet érkezett, melyek közül a három legjobbat a Telenor hamarosan meg is valósítja, így azok mindenki számára elérhetővé válnak.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!