Az Erste bank 2020-as animált karácsonyi reklámja olyan univerzális üzenetet közvetít, ami tökéletesen megragadja az ünnep lényegét: akár fiatalok, akár idősek vagyunk, karácsonykor az számít, hogy ott legyünk egymásnak.
A videót már majdnem 8 millióan nézték meg a YouTube-on, ami nem is csoda, hiszen valóban szívmelengető a történet, amit bemutat.
„Nagyon megható és kedves. Köszönjük, Erste, hogy megfogalmaztátok az ünnepek igazi értelmét” – írta egy hozzászóló, de több kommentelő is elismerte, hogy a reklám könnyeket csalt a szemébe.
A videóban egy magányos idős férfit ismerhetünk meg, aki szándékosan elszigeteli magát az emberektől, és ideje nagy részét a szobájában tölti az idősek otthonában, még a hallókészülékét sem hajlandó viselni, így szó szerint a saját hang nélküli világába zárkózik.
Egyik reggel azonban az egyik ápolónő felfedez egy kottát egy hozzá kapcsolt fényképpel az idős férfi holmija közt, és elhatározza, hogy egy különleges élménnyel lepi meg őt karácsonyra: azzal, hogy eljátszhatja a dalt, amit az édesanyjának írt.
Amikor az idős férfi a reklám végén leül a zongora elé, és elkezdi játszani a dalt, felidézve az ahhoz fűződő emlékeket, a zene átszakít egy gátat, és megszünteti a távolságokat.