Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

1990. június 10-én a British Airways 5390-es Birminghamből a spanyolországi Málagába tartó járata sikeresen végrehajtotta a felszállást. Azonban alig néhány perccel később, a fedélzeten tartózkodók erős zajra lettek figyelmesek.

Mint kiderült, a pilótafülke bal oldalán található szélvédő kiszakadt a helyéről. A legszörnyűbb dolog azonban a kapitánnyal, Tim Lancasterrel történt, akit azonnal kiszippantott a nyomáskülönbség a lyukon. A kapitány lába beleakadt a műszerfalba, de a felsőteste a gépen kívül, a fagyos levegőben lógott.

A helyzet katasztrofális volt, mert ha a kapitány teste kirepül az ablakon, elkerülhetetlenül a hajtóműbe került volna, ami a kapitány halálához és a gép lezuhanásához vezethetett volna.

A személyzet összehangolt munkájának köszönhetően sikerült elkerülni a tragédiát. Az egyik légiutas-kísérő, Nigel Ogden, belekapaszkodott a kapitány lábaiba, és a pilótafülkében tartotta, amíg a másodpilóta, Alistair Atkinson, sikeresen végrehajtotta a kényszerleszállást.

Az utasok pánikba estek, mivel az első üléseken ülők látták a pilóta fagyott arcát, amely semmilyen életjelet nem mutatott. Nem kockáztathatták meg, hogy visszahúzzák a gépbe, mivel az az egész kabin hirtelen nyomásvesztéséhez vezethetett volna.

Végül, 25 perc elteltével a gép megkapta az engedélyt a leszállásra. A sikeres földet érés után mindenki meglepetésére, kiderült, hogy a pilóta életben van. Fagyási és egyéb sérüléseket és zúzódásokat szenvedett, eltört az egyik karja, de, ami a legfontosabb – életben maradt.

A nyomozás során kiderült, hogy a bal szélvédőt nem sokkal a gép felszállása előtt cserélték ki. Azonban a munkás, aki elvégezte a cserét, nem ellenőrizte az utasításokat, és szemmértékkel választotta ki a csavarokat. A 90 csavarból 84-nek túl kicsi volt az átmérője, míg a maradék 6 túl rövid volt.

Tim Lncaster kapitány majdnem hat hónapot töltött kórházban, de ez sem vette el a kedvét attól, hogy folytassa a munkát. Miután elérte a British Airways nyugdíjkorhatárát, úgy döntött, hogy az EasyJetnél folytatja tovább a munkát.

Forrás: Wikipedia

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!