KezdőlapVilágAz American Airlines pilótája elmagyarázza, miért idegesíti őt jobban repülés során a...

Az American Airlines pilótája elmagyarázza, miért idegesíti őt jobban repülés során a felszállás, mint a leszállás

-

Iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a Viberen, a Telegramon, Whatsappon és a Google Hírek-en!

Ha te is szorongsz a felszállás pillanataiban, nem vagy egyedül – még a pilóták sem mindig nyugodtak ilyenkor.

Az ideges utasok számára megnyugtató lehet a tudat, hogy a repülőgép kapitánya sem feltétlenül érzi magát teljesen fesztelenül minden repülésen. Persze ne képzeljünk el pánikba esett pilótákat, akik egy papírzacskóba lélegeznek – de a repülés bizonyos szakaszai még számukra is kihívást jelenthetnek. Hiszen több száz utas életéért felelnek, miközben egy hatalmas gépet irányítanak a magasban, 30 ezer láb magasságban.

A repülésbiztonság az utóbbi időben ismét reflektorfénybe került, különösen azután, hogy nemrég lezuhant az Air India AI171-es járata – a tragédiát mindössze egy ember élte túl. Ez az eset újraindította a vitát arról, mi az, ami igazán idegesíti az embereket a repülés során – és ez nemcsak az utasokra igaz.

Mi aggasztja valójában a pilótákat?

Miközben sok szó esik az utasok félelmeiről, kevesen gondolnak bele abba, mit érezhet a pilóta a kabin másik végén. Steve Schreiber, az American Airlines tapasztalt pilótája és balesetelemzője nemrég saját YouTube-csatornáján, a Captain Steeeve-en osztotta meg gondolatait erről a témáról.

Egy néző, @coleuploads tette fel neki a kérdést: „Általában felszálláskor vagy leszálláskor idegesebb?”
Schreiber válasza: „Cole, itt Steve kapitány, nem vagyok ideges.”

Majd hozzátette, hogy bár ő nem szokott izgulni, más pilóták a felszállást gyakran feszültebb szakaszként élik meg, mint a leszállást. Ennek egyszerű oka van: ilyenkor a repülőgép a legnehezebb, maximális teljesítményen működik, miközben a legalacsonyabb sebességgel halad.



Ahogy elhagyják a kifutópályát, a pilóták fokozatosan csökkentik a tolóerőt, a gép gyorsul és egyre könnyebb lesz – ez már sokkal kényelmesebb manőverezést tesz lehetővé.

„Ismerek ideges pilótákat, de ez nem vonatkozik a jó öreg Steve kapitányra, engem ezzel nem fogsz elkapni” – zárta videóját.

Tényleg kell a repülőgép mód?

Schreiber egy másik gyakori kérdésre is kitért: miért kell minden egyes repülés előtt bekapcsolni a „Airplane Mode”-ot?

„Ezzel most minden ellenző ki fog jönni” – jegyzi meg, majd részletesen kifejti, miért kérik ezt a légitársaságok. Régebbi kutatások kimutatták, hogy a Bluetooth és más vezeték nélküli jelek zavarhatják a repülőgép navigációs rendszereit – különösen a felszállás és leszállás kritikus perceiben.

„A pilótáknak ilyenkor 100%-osan működő rendszerekre van szükségük, hogy mindenki biztonságban legyen” – hangsúlyozza.

RSS Feed Beágyazás

Ezeket olvastad már?

    Legfrissebb

    Hirdetés

    Csemegézz

    Ez is érdekelhet