Hát igen, a felsőbb társadalmi rétegek néha képesek teljesen fölösleges túlzásokba esni. Húsvét alkalmára például 100 ezer dollár értékben adták-vették a drágakövekkel kiszegelt tojáskát.
Ennél érdekesebb azonban William Curley cége által készített tojás, ami az előzővel szemben nem a drágakövek miatt kóstált 10.000 dollárt, írja a Filantropikum.com.
Olvassuk csak: a tölteléken a cég hét legjobb szakembere dolgozott három napig, ehhez venezuelai csokoládét, japán fekete ecetet, pirított szezámmagot, muscovado karamell-t, rozmaringot, olívaolajat és borókabogyót használtak. A díszítést sem vitték túlzásba: ehető aranylevelek ékesítik a mesterművet.
Ugyanakkor a tojás készítésének és áruba bocsátásának egyéb, igencsak filantrópikus módjai is léteznek. Ott van például az a londoni Faberge Tojásvadászat, ahol 200 szépmíves készít mind egyedi módon exkluzív húsvéti tojásokat, majd a jóval ár fölött elkelt darabokból befolyt összeget jótékony célokra ajánlják fel.
Forrás: Filantropikum.com