KezdőlapVilágEgy pilóta elárulta, mi az oka annak, hogy mostanában olyan sok gép...

Egy pilóta elárulta, mi az oka annak, hogy mostanában olyan sok gép lezuhan

-

Iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a Viberen, a Telegramon, Whatsappon és a Google Hírek-en!

Shawn Pruchnicki tíz évig volt a Delta Connection pilótája, és balesetek kivizsgálására is kiképzést kapott. A szakértő most a Daily Mail-nek számolt be arról, miért történik mostanában annyi repülőgép-szerencsétlenség.

A Southwest légitársaság egyik gépe és egy magánrepülőgép majdnem összeütközött a chicagói Midway repülőtéren kedden délután, de végül sikerült elkerülni a tragédiát. Az eset azonban kísértetiesen emlékeztet az American Airlines utasszállító járatának tragédiájára, ami januárban egy katonai helikopterrel ütközött össze Washingtonban, a Potomac folyó felett. De ezenkívül több másik repülőgép-szerencsétlenség is történt az elmúlt hetekben.

Egy másik nemrégiben történt és nagy nyilvánosságot kapott eset, amikor a Delta Airlines 4819-es járata, amely az amerikai Minneapolisból tartott Torontóba, február 17-én hétfőn, a leszállás közben felborult a kifutópályán és fejjel lefelé landolt. A gép kigyulladt, és elveszítette az egyik szárnyát. Ennek a balesetnek szerencsére nem voltak halálos áldozatai.

Pruchnicki szerint ezekben a balesetekben az a legborzalmasabb, hogy a légiközlekedési ágazatban dolgozók előre látták, hogy be fognak következni.

„Korábbi kereskedelmi pilótaként, balesetek kivizsgálójaként és a balesetek ok-okozati összefüggéseinek szakértőjeként azt láttam, hogy az elmúlt években az évtizedek alatt felépített biztonsági puffer fokozatosan leépült. Ez a Boeingnél a szabványok romlásával kezdődött – olyan hibás repülőgépek gyártásával, mint a Boeing 737 Max, amelyek 2018 októberében és 2019 márciusában kevesebb mint hat hónap alatt két balesetben 346 ember halálához vezettek” – magyarázta a pilóta, hozzátéve, hogy a szakértők már évek óta figyelmeztettek a veszélyre.

„Elborzadva figyeltük, ahogy a repülőgépek néhány száz lábnyira megközelítik egymást – a kifutópályán vagy a levegőben” – folytatta Pruchnicki, akinek kis híján szintén volt egy balesete, amikor még a Delta Connection pilótája volt.



„Így sajnálattal kell mondanom, hogy amikor január 29-én megjelent a hír, hogy egy utasszállító repülőgép egy Black Hawk helikopterrel ütközött a washingtoni Reagan nemzetközi repülőtér felett, nem lepődtem meg” – tette hozzá. „Régóta tartok attól, hogy nem az a kérdés, bekövetkezik-e egy ilyen katasztrófa, hanem az, hogy „hol” és „mikor.”

Pruchnicki szerint az egyik legnagyobb probléma a légiforgalmi irányítók hiánya. „Együtt érzek ezekkel az irányítókkal. Túlhajszoltak és túlterheltek – tudják, hogy ha hibáznak, valaki meghalhat” – mondta.

Ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy a légi közlekedés továbbra is az egyik legbiztonságosabb, de a közvéleményt érthető módon elbizonytalanították az elmúlt időszakban történt drámai esetek.

Egy másik jogos aggodalom a szakértő szerint az, hogy a regionális és nemzeti légitársaságok minden eddiginél több kevés tapasztalattal rendelkező pilótát vesznek fel és léptetnek elő.

RSS Feed Beágyazás

Ezeket olvastad már?

    Legfrissebb

    Hirdetés

    Csemegézz

    Ez is érdekelhet