A hatéves kisfiú sírva fakadt, amikor felszállt a Ryanair alvállalatának, a lengyel Buzznak Budapestről Manchesterbe tartó járatára a szüleivel, és azt látta, hogy már ül valaki a számára lefoglalt helyen.
A hatéves Ryan Bandli fél a repüléstől, és leginkább az nyugtatja meg, ha az ablak mellett ülhet, ezért amikor idén augusztusban Budapestről Manchesterbe repültek szüleivel, hogy hazamenjenek Stoke-on-Trentbe, édesanyja, Adri, gondoskodott róla, hogy extra pénzért lefoglalja a helyeiket – írja a Mirror.co.uk.
„Ryan szeret az ablak mellett ülni. Ez egy kicsit megnyugtatja, és szereti a falnak támasztani a fejét” – magyarázta Adri.
De amikor felszálltak a gépre, egy nő már ott ült a kisfiú számára lefoglalt helyen, és mivel egy hiba következtében az ő jegye is odaszólt, nem volt hajlandó átengedni azt, annak ellenére, hogy Ryan sírva fakadt.
Megmutatta nekik az azonos helyfoglalást, és nem volt hajlandó elmozdulni, ami arra késztette a légiutas-kísérőket, hogy más helyet keressenek a kisfiúnak. Ryan végül egy folyosó melletti ülést kapott, és az édesapja mellett ült, de az út alatt végig nagyon nyugtalan volt.

„Ryan nagyon ideges volt, szorongott, és sírt. Nem értette, hogy történhetett ez meg. Külön ültünk, és nagyon megterhelő volt” – mondta az édesanya. „Hogy történhet ilyesmi?”
„Az emberek édességet adtak neki, és nagyon kedvesek voltak vele” – tette hozzá a nő.
Miután landoltak, Adri magyarázatot és kártérítést kért a Ryanairtől. Azt mondta, a légitársaság először elutasította a kérését, és közölte vele, hogy azért adták valaki másnak a helyet, mivel az a vészkijárat mellett volt. A szabályok értelmében ezeken a helyeken csak olyan utasok ülhetnek, akik elég fittek és erősek, hogy vészhelyzetben ne akadályozzák a gyors evakuálást. Ezért gyerekek nem ülhetnek a vészkijáratok mellett.
Az édesanya szerint azonban abban a sorban, ahová a jegyük szólt, nem volt vészkijárat. A nő azt is megkérdőjelezte, hogy, ha a szabályzat szerint nem lehetséges, miért tudta egyáltalán lefoglalni azokat a helyeket, és miért nem osztottak ki nekik automatikusan egy másik sort, ami nincs a vészkijárat közelében.
A Ryanair szóvivője azt nyilatkozta, hogy az ülést nem adták el kétszer, a probléma egy „számítógépes hiba” miatt alakult ki, és mivel a gép tele volt, nem volt másik szabad hely az ablak mellett.
„A Buzz sajnálatát fejezi ki a Mrs. Bandlinak és fiának okozott kellemetlenségek miatt, és ügyfélszolgálati csapatunk egyik tagja közvetlenül felveszi velük a kapcsolatot” – mondta a szóvivő. A légitársaság azóta visszatérítette Adrinak a foglalási költséget.
