Egy kisgyerek érkezése a családban mindig teljes öröm és boldogság. Ugyanakkor, a maga kis ártatlanságával, fenekestől felforgatja a szülők életét és addigi szokásait. Minden megváltozik és átértékelődik – még a nyaralás, vagy épp a legbanálisabb utazás is.
Van, aki rémálomként éli meg, ha utaznia kell a gyerekkel. Szerencsére, az utasok gyakran empatikusak a nehéz feladattal szembesülő szülőkkel, és ahol tudnak, engedményeket tesznek. De olyan is van, akit teljesen kiborít, ha a környezetében kisbaba tartózkodik. Sőt, kifejezetten elítéli és megveti a szülőt, amiért „kihasználja a helyzetet”, és gyereke jogán kivételezésben részesül.
Így járt egy édesanya, aki vette a bátorságot, és pár hónapos csecsemőjével megkerülte a hosszú becsekkolási sort a repülőtéren, a várakozók nagy kellemetlenségére.
Az anyukát alaposan lehordták és lekiabálták, hogy mit képzel, mit művel. Szegény nő teljesen meglepődött, hisz nem gondolta volna, hogy bármi rosszat tesz, ráadásul egy másik anyuka hívta fel rá a figyelmét, hogy ezt lelkiismeret-furdalás nélkül megteheti.
Az édesanyát annyira bántotta az utastársak dühös reakciója, hogy a világhálón kért segítséget. Mindenképp ki akarta deríteni, hogy valóban helytelenül viselkedett, vagy sem.
A szülő a Mumsnet portálra írt névtelen bejegyzést, melyben elmesélte a részleteket. Elmondta, a kisbabán és rajta kívül a férje is vele volt, „ma először repülnek, hogy meglátogassák a családjukat”.
„Foglaltunk elsőbbséget, várótermeket és mindent, amit csak tudtunk, hogy egy kicsit enyhítsünk a stresszen. Az elsőbbségi sor elég hosszú volt a poggyászfeladáshoz, és szépen elkezdtünk sorban állni. Jött egy másik anyuka, és azt mondta, hogy átugorhatjuk a sorban állást, amit örömmel tettünk, mivel a baba elkezdett egy kicsit nyafogni. Ez azonban feldühített néhány embert a sorban, szó szerint kiabálták, hogy ez nagyon nincs rendben, és hogy nincs olyan, hogy csecsemő-osztály, és hogy mi bajotok van, emberek stb. Érdekes módon, a repülőtér minden más részlegénél (biztonsági ellenőrzés, vámvizsgálat, beszállás) a személyzet kedvesen invitált minket, hogy ugorjuk át a sort” – fogalmazott az édesanya, aki arra kérte az olvasóit, szavazzanak, amennyiben úgy vélik, tévedett, és hogy valóban köteles-e egy szülőnek kivárnia a sort a három hónapos csecsemőjével.
Mondanunk sem kell, hogy a bejegyzés nagyon megosztó reakciókat váltott ki az olvasókból. Volt, aki azt írta: „Ha az előtted lévő személy ajánlotta fel, rendben. De ha csak azért állnál a sor elejére, mert neked gyereked van, az nagyon feldühítene engem is”.
„Ha a személyzet meghívja, vagy van egy belső rendszabály, hogy a kisbabával utazók előre mehetnek, akkor természetesen lehet. Ha valaki mást hívnak, hogy menjen elöl, természetesen mehet. Egyébként természetesen nem. Még akkor sem, ha egy véletlenszerű ember mondja, hogy igen” – írta egy másik felhasználó.
És olyan is volt, aki vitatkozott: „Az nem sorban állás, ha a személyzet előre hívja az embert. Nem mintha könyökkel tolnád el az embereket az útból!” Egy másik személy azonban rámutatott: „Egy másik anyuka hívta őt, hogy ugorjon a sorban, nem a személyzet.”
A komment-cunami közepette az anyuka tisztázott pár dolgot.
„A másik anyuka (szintén egy csecsemővel) azt mondta, hogy a személyzet utasította őt, hogy rendben van, ha átugorjuk a sorokat, és ezért javasolta számunkra is, hogy kövessük őt. Aztán jött a kiabálás, de végül egy légitársasági hölgy a check-in pultnál meghívott minket, hogy ugorjuk át a sorokat. Csak egy kicsit meglepődtem, hogy ez ekkora csetepatét váltott ki a többi utazóból” – írta.
Nos akkor, hölgyek, urak, önök szerint hibázott-e az édesanya, vagy helyesen cselekedett? Teljesen kimentek divatból az erkölcsi szabályok manapság, vagy csak ennyire önzők vagyunk? Netán ez a reakció lenne a normális? Hogy van ez?
