KezdőlapBulvárDér Heni történelmet írt a Sztárban Sztár színpadán, tátva maradt a zsűri...

Dér Heni történelmet írt a Sztárban Sztár színpadán, tátva maradt a zsűri szája

-

Iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a Viberen, a Telegramon, Whatsappon és a Google Hírek-en!

Nemcsak a nézők figyelték elkerekedett szemekkel a Sztárban Sztár All Stars legutóbbi adását, hanem a zsűri is kereste az állát, miután Dér Heni operát kezdett el énekelni a színpadon. Az énekesnő teljesen beleolvadt a katalán díva, Montserrat Caballé szerepébe, és gyönyörű hangon adta elő a Carmen egyik ikonikus darabját.

A stúdióban visszhangoztak a tapsok, míg az ítészeknek idő kellett, hogy megtalálják a hangjukat. Heni ámulatba ejtette őket. Stohl András be is vallotta: „Én tényleg lefagytam… Te mindent elkövetsz, hogy eltaszíts magamtól (…), de nem tudsz. Mert én szerelmes vagyok beléd! Figyelj, ha valaki ezt látja, és nincs kiírva alá, hogy ’Dér Heni’, nincs ember a földön, aki megmondta volna, hogy ez te vagy. Ez valami egészen káprázatos volt, és én nagyon boldog vagyok, hogy itt a stúdióban ezt élőben hallották az emberek. (…) Az, hogy mi itt tanúi lehettünk, fültanúi, szemtanúi, érzéstanúi annak, hogy te mit műveltél most… hát én csak azt tudom mondani, hogy köszönöm szépen”. A kiértékelés végén pedig azt is megjegyezte: akárhány tokával is legyen „kitömve”, Heni még így is nagyon „szexi volt!”.

Stohl komoly szavait Hajós András ellensúlyozta a maga humoros megközelítésével. De ő is elárulta, popénekesként Heni messzemenő profizmussal énekelte az operát. „Egyészen máshonnan kell jönnie a hangnak. Egy popénekes, akármennyire tehetséges, az gyakorlatilag esélytelenül, végtagok nélkül indul ezen a pályán. És ennek ellenére, (…) ez az első olyan komolyzenei vagy operaprodukció, amit én látok ezekben a műsorokban, ami nem izzadtságszagú volt. Ami nem arról szólt, hogy ’elnézést kérek, én csak ilyen vagyok’, hanem odaálltál és hajlítottál, és nő voltál. Elképesztő jó volt! Mindent megcsináltál, azon kívül, hogy mondjuk 15 éves korodtól nem azt a hangképzést tanultad” – fogalmazott Hajós.

Lékai-Kiss Ramóna vegyes érzéseket élt meg a produkció alatt. Bevallása szerint hol sírt volna, hogy kiugrott volna a székből, hol lerohanta volna Henit, hogy tényleg ő az?

„Még így is gyönyörű vagy nekem, esküszöm, nem tudom rólad levenni a szemem. Szóval, most jött el az ideje annak, hogy te felvedd azt a bizonyos kesztyűt. Lenyűgöző voltál, Heni. Olyan tartással, olyan erővel énekeltél, nem a te hangodon, hogy végig rázott a hideg. Nekem ez egy fenomenális művészi pillanat volt, tényleg. Le a kalappal előtted” – áradozott Rami.

Liptai Claudia is próbálta viccesen megközelíteni az élményt, de ki kellett mondania: „Ez nem vicc, amit te itt csináltál, ebben semmi vicces nem volt. (…) Montserrat Caballé szerintem az egyik olyan operaénekesnő a világon, aki átvezette a popzenét az operába, egy kicsit összefésülte ezt a két dolgot. (…) fontos, hogy populárissá tett egy olyan műfajt, ami nagyon nehéz. És minden, amit itt mondtak körülöttem, tökéletesen igaz volt.



Tökéletesen igaz, hogy eltűntél, és hogy semmi erőlködés nem volt ebben, teljesen egyetértek Hajós Andrással, hogy a legjobb operaprodukció volt valaha, azzal, hogy nagyon fontos, hogy ez a pillanat megszülessen, hogy az emberek lássák ezt a műfajt úgy, hogy fogyasztható. Hogy az egész csodálatos egy teljesen populáris énekesnőtől”.

A kiértékelés végén Heni könnybe lábadt szemekkel jegyezte meg, volt egy rövid időszak az életében, amikor ő bizony tanult operát énekelni – „és ennyi”. A popszakmára váltott, és soha többé nem foglalkozott vele. Ahhoz képest elképesztően ügyes volt, és ezt a pontszámai is tükrözik: négy 10-est kapott a zsűritől.

Dér Heni – Carmen

RSS Feed Beágyazás

Ezeket olvastad már?

    Legfrissebb

    Hirdetés

    Csemegézz

    Ez is érdekelhet