Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Az m1, az m2 és a Duna csatorna együttes nézettsége főműsoridőben mintegy 27 százalékkal növekedett a 18 évesnél idősebbek körében az októberi új műsorstruktúra beindulása óta, a január és május között mért adatokhoz képest – hangzott el a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) csütörtöki budapesti tájékoztatóján.

A három közszolgálati csatorna közönségaránya a legjelentősebben a 18 és a 49 év közöttiek körében növekedett, a 19 és 22 óra közötti főműsoridőben 69 százalékos emelkedést mutat – mondta Sági Ágnes, az MTVA kutatási vezetője.

A legvonzóbb a nézők számára a Maradj talpon! című vetélkedő, a műsor idősávjában tavaszhoz képest majdnem megháromszorozódott a nézőszám, jelenleg naponta mintegy 470 ezren kapcsolódnak be a műsorba.

A napi 24 órás nézettséget tekintve a teljes felnőtt lakosság körében 9 százalékkal növekedett a nézettség a három csatornán együttesen, a 18 és 49 évesek körében pedig 32 százalékkal.

A reggeli hat órai idősávban majdnem minden második televíziózó a közszolgálati csatornákat nézi, a Ma reggel piacvezető a felnőttek körében 21 százalékos nézettségével. Az m1 Híradóját az esti órákban tévézők 20 százaléka választja.

A Duna TV szinte egész nap növelni tudta nézettségét október eleje óta. A saját ötlet alapján készített DTK nézettségéből viszont arra lehet következtetni, hogy a műsor még nincs teljesen készen – mondta Sági Ágnes.

Az új műsorok közül sikeresen debütált a Magyarország, szeretlek! is, amelynek első és második adására vasárnaponként több mint 630 ezren voltak kíváncsiak. A Poén péntek is növelte az idősáv nézettségét.

Az MTVA kutatási vezetője a számok tükrében kijelentette: a szórakoztató műsorokra és a sávos szerkezetre alapuló új műsorstruktúra változásokat indított, elkezdődött a nézői átrendeződés. Jelenleg már olyan nézők is bekapcsolódnak a csatornák műsoraiba, akik korábban határozottan nemet mondtak azokra. Elmondta azt is: a Kossuth Rádió továbbra is piacvezető Magyarországon.

Az alap kommunikációs igazgatója szerint a közszolgálati televízióknak is be kell kapcsolódniuk a nézettségi versenybe, az MTVA egy éven belül el akarja érni, hogy versenyre kelhessenek a nagy országos kereskedelmi csatornákkal.

Szabó László közölte azt is: a külső gyártású műsorok estében a megkötött szerződések tartalmaznak nézettségi követelményeket, a saját gyártású műsoroknál azonban nincs ilyen kritérium.

A jelenlegi megállapodások az év végéig élnek, Szabó László azonban azt mondta: januártól döntő változásokra nem lehet számítani a műsorkínálatban, az március közepére, a közmédiumok teljes és egységes dizájnváltásának idejére várható.

Elhangzott az is: a közszolgálati adók továbbra is számítanak olyan fontos televíziósok munkájára, mint Nika György vagy Baló György.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!