Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Mindannyian szeretnénk fiatalabbnak kinézni, és a lehető legtovább élni. Bár az alapot genetikai örökségünk határozza meg, az étrendünk is nagyban hozzájárul élettartamunk meghosszabbításához, valamint ahhoz, hogy minél tovább fiatalos és gyönyörű maradjon a bőrünk.

Az alábbiakban mutatunk 11 öregedésgátló ételt, amik segítenek megőrizni a szép és fiatalos bőrt.

1. Avokádó

Talán azt hallottad, hogy az avokádó magas zsírtartalma miatt hizlal. De azt talán nem is tudtad, hogy ezek a zsírok nagyon egészségesek. Napi egy avokádó csökkenti a koleszterinszintet, és segíti a bőr regenerálódását. C-vitaminnal, káliummal és antioxidánsokkal látja el a szervezetet, ugyanakkor folsavban is gazdag.

Tipp: Próbáltad már az avokádót ital formájában? Ha még nem, soha nem késő új dolgokat kipróbálni! Nagyon krémes és könnyen elkészíthető. Egyszerűen csak dolgozd össze az avokádó húsát tejjel, zúzott jéggel, és egy kanál barna cukorral egy blenderben, és turmixold simára.

2. Bogyós gyümölcsök

Eper, szeder, áfonya, szőlő: ezek az apró gyümölcsök mind antioxidáns tulajdonságokkal rendelkeznek, és ezáltal megakadályozzák, vagy késleltetik bizonyos típusú sejtek károsodását, csökkenthetik az ízületi gyulladást és a fájdalmat.

Különösen az áfonya fogyasztását javasoljuk, mivel ez a gyümölcs javítja a kognitív képességeket, segít megelőzni a húgyúti betegségeket, az Alzheimer-kórt és a demenciát.

3. Sárgarépa

Ez történik a testünkkel, ha naponta sárgarépa levet iszunk!

Ez a zöldség a béta-karotint tartalmaz, amit a szervezet A-vitaminná alakít, így védi a szemet. Segíti a retina és a szem más részeinek zavartalan működését. Ugyanakkor a bőrt is védi a fotóöregedéstől – vagyis az idő előtti ráncosodástól, amit a káros UV sugarak okoznak.

Csak arra figyelj, hogy ne főzd túl, mert ezzel jelentősen csökkentheted az alapvető tápanyagok és vitaminok mennyiségét.

4. Citrusfélék

A citrusfélék a C-vitamin és a folsav elsődleges forrásai. Segítenek csökkenteni a koleszterin és a húgysav szintjét a vérben. Ha rendszeresen fogyasztjuk, segítenek megelőzni a keringési problémákat, a szívbetegségeket és a köszvényt, amely szörnyű fájdalmakat okozhat az ízületekben.

Az éhgyomorra fogyasztott citromlé megtisztítja a beleket, és méregteleníti a szervezetet. Ezenkívül a szervezet felszívja belőle a szükséges tápanyagokat, így egészségesnek és üdének érzed majd magadat.

5. Fokhagyma

A fokhagyma rendkívül hatásos a különböző fertőzések leküzdésében, ha megfelelően alkalmazzuk. Tudjuk, hogy a fokhagyma szagú lehelet kellemetlen lehet, és nehéz tőle megszabadulni, de ezt érdemes vállalni csodálatos jótékony hatásai miatt.

Gombaölő és baktériumölő tulajdonságai miatt ez az öregedésgátló szuperélelmiszer az egyik legjobb természetes antibiotikum. Továbbá egyensúlyban tartja a koleszterinszintet, javítja a vérkeringést, csökkenti a magas vérnyomást és bizonyos fajta rákos megbetegedések kockázatát is.

6. Keserű csokoládé

Végre egy igazi finomság is szerepel a listán! A keserű csokoládénak számos jótékony hatása van. Különböző antioxidánsokat, flavonoidokat tartalmaz, amelyek segítenek megvédeni a bőrt a káros UV sugárzástól, felveszik a küzdelmet a szabad gyökökkel, hidratáltabbá és szebbé teszik a bőrt. De azért ne éld bele magad túlságosan: csak a 75% feletti kakaótartalmú csokoládé biztosítja ezeket az előnyöket.

7. Olívaolaj

Az olívaolaj nemcsak az egészséges táplálkozás elengedhetetlen része, hanem a bőrápolási rutin fontos része is. Ez az alfa-linolénsav egyik fő forrása, amely hidratálja és tonizálja a bőrt, megakadályozva annak öregedését.

Bőrápolási tipp: Óvatosan vigyél fel néhány csepp olívaolajat a szem körüli részekre éjszakára, közvetlenül lefekvés előtt. Ezáltal sima és hidratált lesz a bőröd, és csökken az apró ráncok megjelenése is. Nem szükséges leöblíteni.

8. Paradicsom

Az orvosok figyelmeztetnek: Ne egyél paradicsomot, ha a következő betegségekben szenvedsz!

A paradicsom nemcsak lédús és finom, hanem az egészségre is nagyszerű hatással van. Tele van tápanyagokkal és vitaminokkal – többek között nagyon sok A-vitamint, C-vitamint és folsavat tartalmaz.

Az érett paradicsom vörös színéért felelős likopin 14-szer erősebb antioxidáns, mint a vörösborban található rezveratrol. Védi a bőrt az UV sugárzástól, jó hatással van a szív-és érrendszerre, valamint a degeneratív és fertőző betegségek megelőzésében is hatásos. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a szervezetünk könnyebben felszívja a likopint, ha a paradicsomot megfőzzük, és egy kevés olívaolajjal kombináljuk.

9. Olajos halak

5 ok, amiért abba kellene hagynod a lazac fogyasztását

Az olajos halak, például a lazac, a tonhal, a szardella és a nagy rombuszhal az Omega 3 zsírsavak kitűnő forrásai, amelyek segítik a sejtek regenerálódását, és alacsonyan tartják a koleszterinszintet. Ezek a halak ugyanakkor bőrápolás szempontjából is nagyszerűek, mivel visszafordítják és megakadályozzák az életkorral járó oxidatív károsodásokat.

Ráadásul a sült lazac nagyon könnyen elkészíthető. Egyszerűen csak szórd meg sóval és borssal, helyezz rá rozmaringágakat és citromszeleteket, locsold meg egy kevés olívaolajjal és süsd készre.

10. Kurkuma

Ez a fűszernövény, amivel leggyakrabban finom por formájában találkozhatunk, egyre népszerbbé válik, és ez nem véletlen. Rákellenes, emésztésjavító és gyulladáscsökkentő tulajdonságai miatt remek választás az ételek ízesítésére. Ugyanakkor lelassítja az öregedési folyamatokat is, ellát energiával, és javítja a hangulatunkat, ha stresszesek vagyunk.

11. Spanyol sonka, azaz jamón

A spanyol sonka, vagy jamón segít megelőzni az öregedéssel járó izomtömeg-csökkenést, és nagy mennyiségű egészséges zsírsavat tartalmaz, amelyek erősítik a szív- és érrendszert. Ezenkívül ásványi anyagok (vas, cink, kálium) és a B-vitaminok forrása is. De ne egyél belőle egyszerre túl sokat, mivel sok nátriumot tartalmaz.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!