Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A nadrágod egyik napról a másikra szorítani kezd, úgy érzed, hogy nem fér bele hasad? Ha a mérleg nem mutat többet, és csak időnként tapasztalod azt, hogy szétfeszít a hasad, úgy tele van, akkor minden bizonnyal nem a túlsúly, hanem a puffadás okozza ezt a kellemetlen érzést.

Mi az, ami puffadást okozhat?

1. Ha nem iszol elegendő vizet!

Akárcsak egy súlyos diéta esetén, a tested ilyenkor is a túlélési módra rendezkedik be, és visszatartja a vizet. Ha úgy érzed, hogy visszatartja a szervezeted a folyadékot, akkor sokkal több vizet kell innod, mint eddig, és meglátod, megszűnik a puffadásod. Kerüld a szénsavas italokat, ezek csak tovább rontják a helyzetet!

2. Ha glutén intoleranciád van

A lakosságnak nagyon kis százaléka allergiás a gluténra, a túlnyomó többségnek glutén intoleranciája van. Ha gluténtartalmú ételek, például kenyér, tészta vagy gabonafélék elfogyasztása után puffadtnak érzed magad, akkor egyértelmű, hogy a szervezeted nem tolerálja a glutént. Körülbelül 30 napig próbáld elkerülni a gluténtartalmú ételeket, ha jobban érzed magad, akkor egyértelmű a válasz.

3. Ha túlságosan stresszes vagy

Ha egy nagyon stresszes időszakon mész épp át, valószínűleg ez az oka a puffadásnak. A stressz hormonális egyensúlyhiányt okoz, és ez az emésztésre is hatással van. Tanulj meg meditálni, vagy sajátíts el relaxációs gyakorlatokat, ezek is elősegítik az emésztőrendszered helyreállítását és megszüntetik a puffadást.

4. Ha székrekedésed van

A puffadást székrekedés is okozhatja. Ha székrekedésed van, akkor kezdj el több rosttartalmú ételt fogyasztani, például friss gyümölcsöket és zöldségeket, de csak fokozatosan iktasd be az étrendedbe ezeket.

A székrekedés legjobb természetes gyógymódja a zöld tea, de délután 4 óra után már nem szabad fogyasztani.

5. Ha túl gyorsan eszel

Hogyha habzsolva, túl gyorsan eszel, olyan légbuborékokat nyelsz le, melyek következtében gázok keletkeznek a belekben és végül puffadást okoznak.

Így szabadulj meg a puffadástól:

Kerüld az erjesztő, puffasztó hatású ételek túlzott fogyasztását: szilva, füge, datolya, alma- vagy szilvalé, banán, káposzta, csicseriborsó, kenyér (zabkorpa, árpa, rozs), bab, burgonya.

Használj a lehető legkevesebb gyógyszert, főleg antibiotikumot (ezek elpusztítják az emésztőrendszerben jelenlévő jótékony baktériumokat, amelyek elősegítik az étel megemésztését).

Kerüld a zsíros ételeket, mert ezek nehezen emészthetőek, a lassú emésztés következtében pedig erjedés indul be a gyomorban.

Sportolj: a mozgás javítja a bélmozgást, és így a puffadás megelőzhető.

Egyél olyan ételeket, mint: vörös hús, baromfi, articsóka, kapor, gyömbér, spárga, papaya, ananász, eper, málna, dinnye, kivi. Étkezés után közvetlenül soha ne fogyassz gyümölcsöt, mert beindul az erjedés.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!