Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A súlyfeleslegtől sokféleképpen megszabadulhatunk, és manapság tanulmányok és tippek százait találhatjuk az interneten. A probléma csak az, hogy egy bizonyos módszer valakinek segít, másokra pedig teljesen hatástalan. Ez azért van, mert különbözik a testalkatunk, és ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk fogyni, először is meg kell értenünk pontosan mi az oka a hízásnak.

Kutatások 6 különböző testzsír típust azonosítottak, annak alapján, hogy az a test melyik részén halmozódik fel. Lássuk, melyek ezek, és mi lehet a leghatékonyabb módszer, hogy megszabaduljunk tőlük.

1. A teljes felsőtesten felhalmozódott testzsír

Ez a fajta zsír általában akkor kezd felhalmozódni, ha több kalóriát fogyasztasz, mint amennyit elégetsz. Tehát a fő ok a túlevés és a mozgáshiány.

Így szabadulhatsz meg tőle:

Végezz rendszeres testmozgást, mivel ez a testzsír típus a fizikai aktivitás hiánya miatt jelenik meg. Jó választás lehet például az aerobic, ugyanakkor a napi 30 perces séta, futás vagy úszás is segíthet.

Ne fogyassz finomított cukrot, és felejtsd el a cukros üdítőitalokat. Az édes italoktól és ételektől nem laksz jól, csak rengeteg felesleges kalóriát viszel be.

2. Alhason felhalmozódott zsír

Többek között a stressz, a depresszió és a szorongás lehetnek az okai annak, ha a test ezen részén halmozódik fel zsír.

Így szabadulhatsz meg tőle:

Kerüld a stresszt, és tanulj meg ellazulni. A stresszhormon, a kortizol, hatására a zsír a hasban halmozódik fel, ezért próbálkozz meditációval vagy légzőgyakorlatokkal.

Igyál zöld teát. Ez nagyszerű zsírégető, és egy csésze forró zöld tea annak is jó módja, hogy megnyugodj, amikor erre van szükséged.

3. Alsótesten felhalmozódó testzsír

Az egyik oka annak, hogy a combod vastagabb a kelleténél, ha túl sok glutént fogyasztasz. Ha nem vagy elégedett a combjaid vastagságával, érdemes megfontolni a gluténmentes étrendet.

Így szabadulhatsz meg tőle:

Sétálj domboldalon, vagy mássz lépcsőt. Ez nagyon hatékonyan égeti a zsírt és formázza a lábizmokat.

Ne hagyd ki a reggelit. Ha nem indítod be az anyagcserédet reggelivel, egész nap éhes leszel, és végül többet fogsz enni, mint szükséges.

4. Sörhas

A túlzott alkoholfogyasztás növeli a pocakot, ezért figyelj rá, hogy csak mértékkel fogyassz alkoholt.

Így szabadulhatsz meg tőle:

Fogyassz kevesebb alkoholt, mert a benne lévő kalória nagy része a hasadon rakódik le, ugyanakkor sok más egészségügyi problémával is szembe kell majd nézned miatta.

A napi ételmennyiséget oszd fel kisebb adagokra, és egyél gyakrabban. Így javul az anyagcseréd, több lesz az energiád, és a hasad minden evés után kisebbnek fog tűnni.

5. Alsótesten, lábszárakban felhalmozódó testzsír

Ez a probléma gyakori azoknál a nőknél, akiknek keringési problémája van a lábában, vagy terhesség alatt, amikor a lábak megdagadnak.

Így szabadulhatsz meg tőle:

Kerüld a sós ételeket, mivel a só visszatartja a folyadékot a szervezetben.

Ne ülj egy helyben 30 percnél hosszabb ideig, próbálj meg rendszeresen felállni és sétálni egy keveset. Ha teheted, aludj felpolcolt lábakkal, így megakadályozhatod, hogy a folyadék a lábaidban gyűljön össze.

6. A hason és a háton felhalmozódó testzsír

Ennek legfőbb oka a fizikai inaktivitás lehet, ezért ha ezt tapasztalod, el kell kezdened többet mozogni.

Így szabadulhatsz meg tőle:

Figyelj rá, hogy eleget aludj. Az alváshiány változásokat okozhat a hormonháztartásban, növeli az étvágyat, és hízáshoz vezet, amelynek során a zsír elsősorban a hasadon és a hátadon halmozódik fel.

Fogyassz több rostban gazdag ételt. Ezáltal csökken az étvágyad, és kevesebb kalóriát szívsz fel az ételekből, így a hasad és a hátad is jobban néz ki majd.

Fontos szem előtt tartani, hogy az egészséges táplálkozás és az aktív életmód minden esetben kulcsfontosságú, függetlenül a testzsír típusától.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!