Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Egészségünkért nem csak a genetikánk és az életmódunk felelős, hanem az is, hogy mit és hogyan fogyasztunk. Csak néhány apró változtatást kell ma megtenni annak érdekében, hogy a jövőben egészségesen élhessünk.

Az alábbi egészséges szokásokat még ma kezd el, hogy idős korodban azt mondhasd magadnak, hogy “köszönöm”!

Omega-3 zsírsavban gazdag ételek!

Az Omega-3 zsírsav csökkenti a rossz koleszterinszintet, csökkenti a gyulladások, a rákos megbetegedések, a stroke-, és a szívroham kialakulásának kockázatát. Idősebb korban nagyon hasznos az omega-3 zsírsav, mivel támogatja az agy munkáját. Tanulmányok alapján kimutatták, hogy heti két adag zsírosabb hal elegendő ahhoz, hogy élvezzük az Omega 3-zsírsav előnyeit.

Rostban gazdag élelmiszerek

A magas rosttartalmú élelmiszerek nem csak azok számára hasznosak, akik fogyni szeretnének. A rostban gazdag élelmiszerek gondoskodnak a vércukorszint fenntartásához, csökkentik a rákos betegségek kialakulásának kockázatát, és támogatják a szív egészségét.

Fotó: Flickr.com

Élénk színű zöldségek és gyümölcsök

Az élénk színű zöldségek és gyümölcsök nagyon sok antioxidánst tartalmaznak, éppen ezért védelmet nyújtanak a szervezet számára a káros szabadgyökök, a sejtkárosodás és az öregedés ellen.

Olívaolaj

Nem hiába élnek olyan hosszú ideig a mediterrán országok népei. A hosszú és egészséges élet a rendszeres olívaolaj fogyasztásnak is köszönhető. Az olívaolaj olyan antioxidánsokat tartalmaz, amely védelmet nyújt a mell-és a vastagbélrák ellen. Rendszeres fogyasztása által 41%-al csökkenti a stroke kialakulásának kockázatát. Ajánlott hidegen fogyasztani, mert a felmelegítés során veszít értékes tulajdonságaiból.

A japán diéta, mely akár 15 kilótól is megszabadít. Te mikor kezdesz neki?

Barna rizs

A barna rizs kiváló rost- és magnéziumforrás. Csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség, a szívbetegség, és a különböző rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát. A fehér rizs sok üres kalóriát tartalmaz.

Fehérjék

A fehérje egy olyan építőelem, mely mindennapos fogyasztás során regenerálja a sérült sejteket. A napi étrend harmada legalább fehérje (akár állati, akár növényi) kell legyen. Idősebb korban egyre fontosabb lesz a sejtregenerálódás, ezért több fehérjét kell fogyasztani.

Víz

Mindig legyen kéznél egy pohár víz. A megfelelő folyadékbevitel segíti a bélműködést, de az ízületek egészségéhez is elengedhetetlen, szabályozza az anyagcserét, javítja a hangulatot.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!