Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

fogyokura20 évesen elegendő volt, ha két napig nem ettél kenyeret és édességet, máris belefértél a kedvenc farmerodba. Az idő múlásával azonban, egyre nehezebb megszabadulnod minden egyes pluszban felcsúszott kilótól.

Szaladsz, súlyokat emelgetsz, diétázol és hónapokig csak salátákon élsz, míg valahogy sikerül megszabadulnod attól a feleslegtől, amit 20 évesen oly könnyen leadtál. Mindez abból fakad, hogy az anyagcsere lassul az évek során, és a kalória elégetése messze sem olyan gyors, mint ifjúkorban.

Azonban a Woman’s Day szakértői azt állítják, nincs okunk elkeseredésre, és nem is kell beletörődnünk a sorsunkba! Olyan trükköket hoznak a segítségünkre, amelyek által felgyorsítható az anyagcsere, és a kalóriák elégetése is a régi lehet.

1. Gyorsítsd fel a gyakorlatok ritmusát

– ha a megszokott tornagyakorlataidba (kerékpározás, szaladás, stb.) beiktatsz olyan intervallumokat, amelyekben kissé rátaposol a gázra, az anyagcseréd is beindul. Ha a megszokott módon, nyugisan csinálod végig a gyakorlatokat, nem érsz el ilyen hatást, viszont ha be-begyorsítsz, az anyagcseréd is tombolni fog még 1 órával a torna lejárta után is! Ha a te ideális mozgásod a séta, abban is alkalmazhatod a trükköt: járj normális ütemben kb. 2 percig, majd szedd a lábad gyorsan, amennyire csak tudod, 1–2 percig, aztán ismét térj vissza a normálisra. Ismételd meg a játékot 10–15-ször egy séta alatt, és meg fogod érezni a hatását.

2. Vesd be a koffeint

Royal kávé– amerikai kutatók bizonyították, hogy azok a személyek, akik rendszeresen isznak kávét, 16%-ban gyorsabb az anyagcseréjük. A kávéban lévő koffein ugyanis növeli a szívritmust és serkenti a központi idegrendszert. Ez nem jelenti azt, hogy egy veder kávét kell meginnod minden reggel. Inkább kortyolgass keveset, periodikusan, a nap folyamán, csak hogy ütemben tartsd az anyagcseréd. Vigyázz azért, hogy délután ne fogyassz kávét, csak hogy tudj majd este elaludni.

3. Igyál vizet jéggel

– kutatások mutatták ki, hogy a nagyon hideg víz képes kissé beindítani az anyagcserét. Mindezt azért, mert a gyomor melegíteni próbálja a hideg folyadékot, amivel erőt fejt ki, és kalóriákat éget el. Igaz, nem sokat, de … minden kalória számít 🙂

4. Fogyassz zsíros reggelit

– egy nemrégiben elvégzett felmérés szerint, amennyiben zsírokban gazdag reggelit fogyasztunk, jobban beindul az anyagcserénk, mintha sovány, szegény ételt fogyasztanánk. Egyél nyugodtan sajtot, tojást, és ne szégyelld mindezt egy kis sonkával is tetőzni! Egy másik kutatás szerint ugyanis, azok a személyek, akik a napi kalória-adagjuk 11%-át vitték be reggel, 4 év alatt közel 2 kilóval nehezedtek. Ellenben, azok a személyek, akik a napi kalória-mennyiség 22–55%-át reggel fogyasztották el, alig 1 kilót szedtek magukra, ugyanannyi év alatt.

5. Igyál zöldteát

– a zöldtea nemcsak antioxidánsokkal van tele, amelyek távolt tartják tőled a náthát és a megfázást, hanem csodát művel az anyagcseréddel is. Szintén kutatások bizonyítják, hogy azok, akik naponta 3–5 nagy csésze zöldteát ittak, 3 hónap leforgása alatt, a testsúlyuk 5%-tól szabadultak meg. Mindez a zöldteában lévő összetevő hatására, amely megdolgoztatja az anyagcserét.

tej

6. Ne óvakodj a tejtermékektől sem

– a Koppenhágai Egyetem tudósai kimutatták, hogy a kalciumban gazdag élelmek, mint például a tej, sajt, joghurt, növelik a zsírégetés ritmusát azáltal, hogy olyan elemekké segítenek lebontani őket, amelyeket a szervezet el tud távolítani a testből. Ennek értelmében, egy nagy csésze tej vagy egy doboz joghurt naponta nagy segítségedre lesz a kilókkal való küzdelemben. Figyelem! Ez a módszer kizárólag a természetes kalciumra vonatkozik. A kalcium-tabletták ugyanis nem fognak segíteni a fogyásban.

7. Növeld az izomállományod

– az izmok képesek elégetni a legtöbb kalóriát (főként a láb és a has izmai). A szakértők állítása szerint, ha sikerül az izomállományod 2,5 kilogrammra fejleszteni, 150 kalóriával fogsz többet égetni egy nap, sport nélkül is. Aztán ha mégis úgy döntenél, hogy mozognál keveset, akár sétálnál, kocognál vagy bicikliznél, az izmaid által megszabadulhatsz 600 kalóriától is, óránként. Azonban, hogy izmaid ekkorára fejleszd, komolyan kell edzened, és ha elérted a végeredményt, megőrizheted a kondíciód banális gyakorlatokkal, kardióedzéssel.

8. Szerezz be nagyobb súlyzókat

– ha nagyobb súlyt használsz, de lassúbb mozgást végzel, akár kétszer olyan lassút, mint a normális, akkor az izmaid a maximális kapacitással dolgoznak majd. Ha néhány mozdulat után reszketni kezdesz, ez azt jelenti, a súly épp oly nehéz, mint amennyire kell. A szervezet pedig azon fog dolgozni, hogy segítségükre lépjek a túlterhelt izmoknak, így az anyagcseréd is felturbózza magát, és tartja a sebességet 3 napig is, a tornagyakorlatok után!

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!