Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Kutatások kimutatták, hogy manapság 20%-kal több kalóriát fogyasztunk, mint a múlt században élt elődeink. És, bár az emberek egyre tudatosabban táplálkoznak, nem is olyan könnyű betartani minden szabályt.

Például, ha rosszkor fogyasztjuk a banánt vagy a citrusféléket, problémákat okozhatunk az emésztésünknek, ahelyett, hogy segítenénk azt. Szerencsére csak néhány egyszerű szabállyal kell tisztában lenned, hogy megfelelő időben fogyaszthasd a kedvenc ételeidet, és így maximálisan élvezhesd az előnyeiket.

1. Banán

Bár a banán jó választásnak tűnhet reggelire, ha éhgyomorra fogyasztod, csökkenti az energiaszintedet. Először energialöketet érzel majd magas cukortartalmának köszönhetően, de néhány óra elteltével valószínűleg újra fáradtnak és éhesnek érzed majd magadat. A banán irritábilis bélszindróma esetén még veszélyesebb, hiszen hasmenést okozhat.

Ha nem szeretnél lemondani a banánról reggelente, kombináld más ételekkel, lehetőleg olyanokkal, amik egészséges zsírokat tartalmaznak, például mogyoróvajjal.

2. Kávé

Sokak számára egy csésze kávé rögtön ébredés után a legtermészetesebb dolog a világon, de valójában teljesen fölösleges. Kutatások kimutatták, hogy az étkezés előtt elfogyasztott kávé hozzászoktatja a szervezetet a koffeinhez, és növeli a koffein toleranciánkat. Az ébredés utáni első órában a szervezetünk még kortizolt termel, és fontos, hogy ne zavarjuk össze ezt a természetes biológiai folyamatot.

Ezért inkább várj egy kicsit azzal a kávéval. Azt se feledd, hogy a túl sok koffein, vagy a késő délután, vagy este, lefekvés előtt fogyasztott koffein, alvászavarokat okozhat.

3. Rizs

Lehet, hogy jólesne egy kis sushi vagy indiai étel egy hosszú és fárasztó nap után, de nem biztos, hogy ez a legjobb választás vacsorára. A rizs komplex szénhidrátokat tartalmaz, melyeket sokáig tart megemészteni. Ez bizonyos értelemben jó dolog, mivel hosszú időre ellát energiával, de magas kalóriatartalma miatt este már jobb kerülni, máskülönben elhízást okozhat.

Az ebédidő a legideálisabb alkalom arra, hogy rizst fogyassz. Az anyagcseréd gyorsan működik ezekben az órákban, így könnyebben megemészted ezt a terméket. Ráadásul energiára lesz szükséged ahhoz, hogy eredményes napod legyen, és ebben segíthetnek a komplex szénhidrátok.

4. Cukor

Ha szeretnél egészséges étrendet kialakítani, jobb, ha tartózkodsz a finomított cukroktól, de néha egészen egyszerűen képtelenség ellenállni a kísértésnek. A legnagyobb hibát akkor követjük el, amikor az étkezések között nassolunk. Ez hirtelen megemeli a vércukorszintet, amikor pedig az ismét visszazuhan, fáradtnak és levertnek érzed magadat.

Ha nem tudsz ellenállni a kísértésnek, rögtön a főétkezések után fogyassz valamilyen desszertet. Így a vércukorszinted nem fog olyan drámaian megemelkedni.

5. Tej

Vannak, akik gyerekkorukban hozzászoktak, hogy egy pohár tejjel indítsák a napot, de ez a szokás felnőttkorban már nem válik be. A tejet nehéz megemészteni, ezért, ha reggel fogyasztjuk, ráadásul más élelmiszerekkel kombináljuk, gyomorégést és hasfájást okozhat.

Az este a legjobb időpont arra, hogy megigyunk egy pohár meleg tejet. Ilyenkor segít megnyugtatni a szervezetet, és elősegíti a pihentető éjszakai alvást.

6. Hús

A hús nagyszerű fehérje- és B-vitamin-forrás, de meglehetősen túlterhelheti az emésztőrendszert. Ezért jobb, ha közvetlenül lefekvés előtt kerüljük a sültek fogyasztását. Válasszunk inkább sovány húsokat, és fogyasszuk őket legkésőbb 3 órával lefekvés előtt, így jóllakhatunk, de nem viszünk be annyi plusz kalóriát, és így nem hízunk el.

Ezenkívül egész nap ehetünk húst, hogy elegendő fehérjéhez jussunk. De reggel szintén nem árt óvatosnak lenni a fogyasztásával, mert az ehhez hasonlóan nehéz ételek túlterhelhetik az emésztést.

7. Diófélék

A diófélék egészséges zsírokat tartalmaznak, de késő esti nassolásra nem a legalkalmasabbak. Ha csak egy keveset eszel belőlük, az még egészséges, de ha túlzásba esel, sokáig tarthat megemészteni, és így nehezebben tudsz elaludni.

Fogyassz dióféléket reggelire, vagy a főétkezések között, hogy teljes mértékben érvényesülhessenek az előnyeik: a szív védelme, a koleszterinszint normalizálása, a fogyás támogatása, valamint a bőr és a haj állapotának javítása.

8. Zsíros sajtok

A sajtos melegszendvics csábítóan hangzik vacsorára, de jobb, ha távol tartod magad tőle. A magas zsírtartalmú sajt nehezen emészthető, ami azt jelenti, hogy kényelmetlenséget okozhat és megzavarhatja az alvást, ha este lefekvés előtt eszed.

Azonban, ha reggelire fogyasztasz sajtokat, biztosíthatod a szervezetednek a szükséges kalciumot, ami segít a csontok és izmok egészségének megőrzésében.

9. Citrusfélék


A frissen facsart gyümölcslé egészséges választásnak tűnhet reggelire, de valójában nem az, legalábbis nem éhgyomorra. A citrusfélék rendkívül savasak, ezért ha éhgyomorra, vagy közvetlenül étkezés után fogyasztod, növelik a savképződést a gyomorban, ami olyan emésztési zavarokat okozhat, mint a gyomorégés, a tápanyagok gyenge felszívódása és a túlzott teltségérzet. Várj egy keveset étkezés után, mielőtt meginnál egy pohár narancslevet.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!