KezdőlapÉletmódEgészségA szakemberek szerint ezért nem egészséges túl meleg szobában aludni!

A szakemberek szerint ezért nem egészséges túl meleg szobában aludni!

-

Még több érdekes történetért iratkozz fel a Twice.hu hírlevelére!

Ha az éjszaka folyamán alacsonyabb a hőmérséklet a szobában sokkal jobban fogod érezni magad a bőrödben, könnyebben elalszol, és megszabadulhatsz az alvási nehézségektől is.

A téli szezonban hajlamosak vagyunk arra, hogy egy kicsit jobban befűtsünk, főleg este, szeretjük, hogy, amikor bebújunk az ágyba, legyen jó meleg. Úgy gondoljuk, hogy ez a kis “luxus” szükséges ahhoz, hogy jobban tudjunk aludni.

A szakértők azt mondják, hogy ha túl meleg szobában alszunk, az éjszaka folyamán könnyen leizzadhatunk, éppen ezért kényelmetlenül fogjuk érezni magunkat, és az sem mellékes, hogy nem élvezhetjük az alvás számos jótékony hatását.

Az ideális szobahőmérséklet 21 fok körül van, így sokkal könnyebben tudunk aludni, és álmatlansági problémákkal sem fogunk küzdeni.

Ezért aludj hűvösebb szobában:

1. Elősegíti a súlycsökkenést

Serkenti az anyagcserét, aktiválva a “barna zsírokat”, amelyek a kalóriák elégetéséért felelősek, és a hőtermelésért. Segít, hogy megszabaduljunk a nemkívánatos zsíroktól, éppen ezért alvás közben beindulhat a testsúlycsökkenés.

2. Elősegíti a férfiak termékenységét

A túlságosan nagy meleg káros hatással lehet a férfiak termékenységére. Ajánlott hűvösebb szobában aludni, és kényelmes pizsama, fehérnemű viselése.

3. Enyhíti a fájdalmat és a gyulladásokat

A hideg szobában történő alvás nyugtatóan hat a fájdalomra és a gyulladásra. A sportolók közül sokan inkább egy hideg helyiségben alszanak a mérkőzések után, hogy hamarabb regenerálódjon az izomzatuk.

4. Fiatalító hatása van

A szoba kellemes, inkább hűvösebb hőmérséklete elősegíti a melatonin, vagyis a jó alvásért felelős hormon termelődését a szervezetben. Erős antioxidáns, öregedésgátló hatással rendelkezik, éppen ezért regenerálja a bőrt az éjszaka folyamán.

5. Mély és zavartalan alvás

Amikor mélyen alszunk, a testünk olyan alapvető feladatokat hajt végre, mint például a sejtek regenerálódását, de közben nem tudja szabályozni a testhőmérsékletet. A hőmérséklet emelkedése miatt éjszaka felébredhetünk, viszont, ha egy hűvösebb helyiségben alszunk, ez nem történik meg.

6. Csökken a betegségek kialakulása

A hűvösebb hőmérsékletű szobában való alvás csökkentheti az anyagcsere-betegségek, például a cukorbetegség kialakulásának esélyét. Segít megelőzni a szívbetegségek, a depresszió és az elhízás kialakulását, a megfelelő melatonin szint pedig pozitív hatással van az Alzheimer-kórban szenvedőkre is.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy iratkozz fel a hírlevelünkre!


Legfrissebb

Ez is érdekelhet