Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A pihentető alvást mindig is összekapcsolták a jobb sportteljesítménnyel és a kognitív folyamatok normális működésével. Ezenkívül úgy tartják, az alvás a külső megjelenésünkre is hatással lehet, innen ered a szépítő alvás fogalma.

A kialvatlanság mindenkire hatással van: a szem duzzadt és karikás, a haj összekuszálódik, a bőr színe tompa lesz, és elveszti rugalmasságát.

Az alváshiány nagyon fontos szerepet tölt be a külső megjelenésünkben. Az AsapSCIENCE Youtube csatorna két videósa, Greg és Mitch, úgy döntöttek, elvégeznek egy kísérletet: 36 órán át nem alszanak, és ezalatt minden 6 órában fényképet készítenek magukról, hogy lássák, hogy befolyásolja az alváshiány a megjelenésüket.

„A tudósok nem tudják megmondani, miért nézünk ki olyan ziláltan, amikor nem alszunk” – mondja Greg.

Egy elmélet azt állítja, amikor nem pihenjük ki magunkat, legyengül az immunrendszerünk, és jobban ki vagyunk téve a baleseteknek.

„Ahogy felkel a Nap, a szervezetünk olyan hormonokat kezd termelni, amelyek összhangban vannak a nappali fénnyel, és felébresztik a testünket” – magyarázza Mitch.

Greg és Mitch reggel 8-kor felébredtek, és a szokásos módon kezdték a napot. Megitták a reggeli kávéjukat, de ezután a kísérlet 36 órájában tilos volt koffeint fogyasztani.

A szépítő alvás előnyei

A szép arcbőr érdekében nem kell drága kozmetikumokat vásárolnunk, elég, ha tiszteletben tartjuk az alvásra szánt időt.

A szépítő alvás nem pusztán mítosz, az éjszakai alvás elengedhetetlen a megfelelő agyműködéshez, a délutáni pihenés pedig segíthet megőrizni a fiatalságunkat, és a szép, egészséges színű arcbőrt.

Amíg alszunk, csökken a szervezetünkben a stresszhormonok termelődése, és a pajzsmirigy normál határokon belül működik. A délutáni alvást azért is szépségápolónak tartják, mert ezalatt a szervezetnek lehetősége van helyreállítani a sejtszerkezetét, és visszaállítani az általános egyensúlyt. Sőt, alvás közben felgyorsul a kollagén termelés, ez pedig meghatározó tényező a bőr egészségének szempontjából.

A stressz kiszárítja a bőrt, és a kaotikus életmód hatása az epidermisz (felhám) rétegében is érződik. Az orvosok szerint ahhoz, hogy egészséges bőrünk lehessen, elengedhetetlen, hogy megbirkózzunk a stresszel, de a pihentető alvás is rendkívül fontos a friss és ragyogó arcbőr megőrzéséhez.

A szakemberek azt javasolják, vegyünk meleg fürdőt este, mert ez segít megszabadulni a stressztől és tágítja a pórusokat, de egy pihentető séta vagy egy jó masszás is serkentheti a vérkeringést.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!